Thursday, Mar 17, 2022

صفحه نخست » گفت‌وگوی ایران اینترنشنال با جان بولتن: تلاش برای توافق نشان ضعف است، جمهوری اسلامی باید سقوط کند

bolton_031722.jpgایران اینترنشنال - جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال تلاش دولت بایدن برای توافق اتمی را «نشانه ضعف» خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی باید سقوط کند.

بولتون به ایران اینترنشنال گفت نمی‌توان به وعده‌های جمهوری اسلامی برای کاهش اقدامات تروریستی در منطقه، در ازای خارج شدن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، اعتماد کرد و دولت بایدن یک اشتباه تراژیک را مرتکب می‌شود.

روز چهارشنبه پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی و دو منبع آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی در ازای تعهد عمومی ایران به کاهش تنش‌ها در منطقه است.

جان بولتون در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال همچنین به نقش روسیه در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت که این کشور توانست یک سازش دیگر را به دست بیاورد و همان نقش سابق در توافق برجام را ایفا کرد.

به گفته بولتون، حتی اعضای کنگره نیز از جزییات توافق در حال حصول در وین خبر ندارند و همه باید آماده یک واکنش سیاسی گسترده به آن باشند.

او تاکید کرد که اسرائیل و کشورهای عرب منطقه نگران دستیابی ایران به بمب اتمی و وقوع فاجعه‌ای شبیه هولوکاست هستند.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا همچنین تلاش دولت بایدن برای حصول توافق با ایران را نشانه «ضعف و نداشتن دیدگاه استراتژیک» دانست و افزود که «جمهوری اسلامی یک حکومت خرابکار است و باید سقوط کند».

او درباره تلاش جمهوری اسلامی برای ترور خود نیز گفت نمی تواند به جزییات این موضوع اشاره کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بولتون درباره حمله روسیه به اوکراین نیز گفت که غرب نتوانست جلوی پوتین را بگیرد و وقتی که بازدارندگی کار نکند وضعیت فعلی رخ می‌دهد.

او ابراز نگرانی کرد که این درگیری بیشتر طول بکشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy