Friday, Mar 25, 2022

صفحه نخست » یک ناو بزرگ روسیه در دریای آزوف کاملاً منهدم شد + فیلم

fire_032422.jpgرادیو فردا - نیروی دریایی اوکراین روز پنجشنبه چهارم فروردین از انهدام یک ناو بزرگ روسیه در سواحل منطقه اشغالی بندر بردیانسک در دریای آزوف خبر داد.

کشتی جنگی اورسک روسیه، مخصوص حمل نیروها و تجهیزات نظامی، بزرگترین ناو جنگی این کشور در دریای سیاه است که در محاصره شهر ماریوپل اوکراین که طی هفته‌های گذشته هدف بمباران گسترده روسیه بوده است، نقش مهمی داشت.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان از انفجارهای مهیب و برخاستن دود غلیظ در ناو اورسک در سواحل بردیانسک دارد که در چهارمین روز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، ۹ اسفندماه، اشغال شد.

هنوز گزارشی از تلفات انسانی و جزئیات تجهیزات منهدم شده در کشتی اورسک منتشر نشده است، اما خبرگزاری تاس روسیه روز دوشنبه هفته جاری گزارش داده بود که این کشتی وارد بندر بردیانسک شده تا تجهیزات نظامی و نیروهای رزمی روسیه را در این بندر تخلیه کند.

این گزارش در ادامه گفته بود که کشتی یاد شده می‌تواند ۲۰ تانک و ۴۰ نفربر زره‌پوش را حمل کند و در مجموع ظرفیت حمل ۱۵۰۰ تن تجهیزات به همراه ۴۰۰ پرسنل نظامی را دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اورسک اولین کشتی نظامی روسیه بود که وارد بندر بردیانسک شده بود.

برخی رسانه‌های روسیه انهدام این کشتی عظیم را تایید کرده‌اند، اما جزئیاتی درباره این حادثه منتشر نکرده‌اند.

هاننا مالیر، معاون وزیر دفاع اوکراین، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون رسمی اوکراین گفته است امروز یک «هدف بزرگ» شکار شد و این «افتخاری برای نیروی دریایی اوکراین است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy