Saturday, Mar 26, 2022

صفحه نخست » پیام تند جی کی رولینگ به پوتین

jkR_032522.jpgرولینگ از پوتین خواست که خودش را با او مقایسه نکند

ایندیپندنت فارسی - پوتین به تقلید از نویسنده کتاب‌های هری‌پاتر به «فرهنگ حذف غربی» برای طرد کردن مخالفان اشاره کرده بود

پس از این که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه،‌ با اشاره به گفته‌های نویسنده کتاب‌های هری پاتر، «فرهنگ حذف غربی» را مورد انتقاد قرار داد، جی کی رولینگ به کارگیری این عبارت از سوی پوتین را نادرست دانست.

رولینگ در واکنش به گفته‌های پوتین توییت کرد: «انتقادی مانند فرهنگ حذف غربی نمی‌تواند از سوی کسانی مطرح شود که در حال حاضر غیرنظامیان را سلاخی می‌کنند.»

به گزارش اسکای نیوز،‌ رولینگ همچنین با اشاره به مقاله‌ای از الکسی ناوالنی، منتقد پوتین گفت که رئیس‌جمهوری روسیه با زندانی کردن منتقدان آزادی بیان را هدف قرار داده است و انتقاد از حذف دیگران از سوی او درست نیست.

پوتین، در جریان یک گفتگوی تلویزیونی با شخصیت‌های فرهنگی، با اشاره به لغو رویدادهای مربوط به موسیقی روسی در برخی از کشورهای غربی از زمان حمله به اوکراین ادعا کرد کارزاری علیه آهنگسازان روسی از جمله چایکوفسکی، شوستاکوویچ و راخمانینوف راه افتاده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او همچنین در باره ممنوع شدن فعالیت نویسندگان و کتاب‌های روسی گفت: «غرب امروز در تلاش است که فرهنگ هزار ساله مردم ما را از بین ببرد. اما فرهنگ از سرزمین مادری ما جدایی‌ناپذیر است. سرزمین ما جایی است که قرن‌‌ها نمایندگان ده‌ها گروه قومی با هم زندگی کرده‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy