Wednesday, Mar 30, 2022

صفحه نخست » تروریست فلسطینی ۵ نفر از جمله یک پلیس عرب و دو مرد اوکراینی را به قتل رساند

terro_033022.jpgدر سومین حمله مرگبار در یک هفته گذشته در اسرائیل، پنج نفر در حومه شهر تل آویو به ضرب گلوله یک تروریست مسلح فلسطینی کشته شدند

***

بی بی سی نوشت این اتفاق در محله بنی براک که یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق یهودیان تندرو ارتدوکس است، رخ داد.

مرد مسلح به ضرب گلوله پلیس در همان محل حادثه کشته شده است.

نیروهای امنیتی اسرائیل پس از حملات سه‌شنبه و یکشنبه گذشته توسط عرب‌های اسرائیل که شش کشته بر جای گذاشت، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت که این کشور "در حال حاضر با موج جدیدی از تروریسم دست و پنجه نرم می کند".

این سومین حمله مرگبار در اسراییل در یک هفته گذشته است و دست کم یازده نفر در این سه حمله کشته شده‌اند.

تصاویری که از صحنه حادثه در بنی براک منتشر شده، مهاجم را نشان می‌دهد که لباس سیاه پوشیده و با یک تفنگ M16 در خیابان‌های مسکونی اقدام به شلیک می‌کند.

رسانه های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که فرد مسلح ابتدا دو مرد اوکراینی را که بیرون یک مغازه خواربارفروشی نشسته بودند به ضرب گلوله کشته و سپس به سمت یک خودروی عبوری تیراندازی کرد و راننده آن را نیز کشت.

در ادامه هم یک مرد دیگر را می‌کشد و پس از رویارویی با دو افسر پلیس، یکی از آنها را در جریان تیراندازی می‌کشد و با شلیک افسر دوم کشته می‌شود.

یک امدادگر آمبولانس هم گفته است که با مرد مسلح رو در رو شده بود اما به علت گیر کردن تفنگ فرد حمله کننده، جان سالم به در برده است.

پلیس گفته افسر کشته شده امیر خوری ۳۲ ساله و یک عرب اسرائیلی بوده است.

سفارت اوکراین در تل‌آویو هم تایید کرده که دو شهروند اوکراینی در آنچه "حملات تروریستی فجیع در بنی براک" خوانده شده کشته شده‌اند که در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی خود بودند.

نام فرد مهاجم دیا حمرشه، ۲۷ ساله و اهل روستای یباد در شمال کرانه باختری اشغالی بوده که قبلا در بنی براک کار می‌کرده بود و در اسرائیل به دلیل جرایم امنیتی زندانی هم شده بود.

در تحقیقات برای یافتن همدستان احتمالی تاکنون سه تن از بستگان حمرشه در میان پنج نفر فلسطینی، روز چهارشنبه توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت و بازجویی شده‌اند.

آقای بنت سه‌شنبه شب در یک پیام ویدئویی گفت: "هر چند سال، دولت اسرائیل با موجی از تروریسم مواجه می‌شود".

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرده است.

آقای بلینکن گفت: "این خشونت‌ها غیرقابل قبول است. اسرائیلی‌ها - مانند همه مردم در سراسر جهان - باید بتوانند در صلح و بدون ترس زندگی کنند".

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این حادثه را محکوم کرده.

آقای عباس گفته است: "کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی تنها منجر به وخیم شدن بیشتر وضعیت می شود و این در حالیست که همه ما برای برقراری ثبات تلاش می‌کنیم."

با این حال، حماس گروه شبه نظامی فلسطینی که کنترل نوار غزه را برعهده دارد، این حمله را ستود و گفت: "ما حمایت خود را از عملیات تل آویو ابراز می کنیم."

در پی دو حمله قبلی، تدابیر امنیتی در سراسر اسرائیل و کرانه باختری تشدید شد.

اولین حمله توسط یک عرب اسرائیلی انجام شد که قصد داشت به گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه بپیوندد و به دلیل جرایم امنیتی محکومیت زندان را سپری کرده بود.

او با خودرو یک دوچرخه‌سوار را کشت و سپس سه نفر را با چاقو در بیرون یک مرکز خرید در شهر بئرشبا در جنوب اسرائیل کشت.

پنج روز بعد، دو عرب اسرائیلی دیگر در یک ایستگاه اتوبوس در شهر حضره در شمال این کشور تیراندازی کردند و دو افسر پلیس را کشتند.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفت. هر سه مهاجم به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

یکی از نگرانی‌ها افزایش خشونت‌ها با آغاز ماه رمضان و همزمان شدن نادر آن با عید فصح یهودیان و عید پاک مسیحیان است.

این هفته عبدالله دوم، پادشاه اردن به رام‌الله رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین دیدار کرد تا در خصوص راه‌های کاهش خشونت‌ها گفت‌وگو کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy