Sunday, Apr 3, 2022

صفحه نخست » دو طلبه در ایران با سلاح گرم کشته شدند

talabeh_040222.jpgرادیو فردا - فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان از قتل دو طلبه در حوزه علمیه این شهر با «سلاح گرم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود علیفر گفته است این دو نفر حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شامگاه یک‌شنبه، ۱۳ فروردین، در محله چای بوئین گنبدکاووس به قتل رسیده‌اند و اقدامات برای شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا، هویت مقتولان را «آخوند پژمان» و «آخوند خوجه» اعلام کرده و نوشته است که بر اساس اطلاعات محلی، این دو نفر در محل حوزه علمیه به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

در همین باره برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اسم کامل مقتولان را «گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمان آخوند خوجه» اعلام کرده‌اند‌ و نوشته‌اند که قتل این دو طلبه پیش از برگزاری مراسم «نماز تروایح» صورت گرفته است.

نماز تراویح، به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی در شب‌های ماه رمضان پس از نماز عشاء به جماعت می‌خوانند.

بر اساس این گزارش‌ها، جنازه این افراد پس از قتل با گلوله، با تبر نیز مورد حمله قرار گرفته است. رادیو فردا به‌طور مستقل نمی‌تواند این اطلاعات را تایید کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مردم گنبدکاووس اکثرا ترکمن و سنی‌مذهب هستند. ​بر اساس آمارهای رسمی حدود ۸ تا ۱۰ درصد از جمعیت ایران را مسلمانان سنی تشکیل می‌دهند، اما این گروه همواره به تبعیض‌ها و فشارهای سیستماتیک اعتراض دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy