Monday, Apr 4, 2022

صفحه نخست » اپلیکیشن سوشال ترامپ افتضاح زد

trushsocial_040322.jpgجیمز کلیتون - گزارشگر فناوری بی‌بی‌سی

دونالد ترامپ پاییز گذشته اعلام کرد قصد دارد یک شرکت فناوری انقلابی را راه‌اندازی کند: "من تروث سوشال را ایجاد کردم تا در برابر خودکامگی شرکت‌های عظیم فناوری بایستم."

"ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان در توییتر حضور گسترده‌ای دارد اما رئیس‌جمهور آمریکای محبوب شما را ساکت کرده‌اند."

این اپلیکیشن در روز رئیس‌جمهور، ۲۱ فوریه (دوم اسفند)، راه اندازی اما شش هفته بعد با مشکلاتی مواجه شد و نزدیک به ۱/۵میلیون نفر که در لیست انتظارند قادر به استفاده از آن نیستند.

شماره ۱۴۱۹۶۳۱

تروث سوشال شباهت زیادی به توییتر دارد که حساب کاربری آقای ترامپ را پس از حمله عده‌ای اوباش به ساختمان کنگره ایالات متحده مسدود کرد.

توییتر معتقد بود که دونالد ترامپ با ادعای نادرست "دزدیده شدن" انتخابات، به خشونت دامن زده است. او در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ از توییتر برای همیشه محروم شد.

تروث سوشال ممکن است شبیه توییتر باشد، اما در تلفن‌های اندروید، مرورگرهای وب و ظاهراً برای بیشتر کسانی که بیرون آمریکا هستند در دسترس نیست.

اشوا تاکر، مدیر مرکز رسانه‌های اجتماعی و سیاست دانشگاه نیویورک، راه‌اندازی این اپلیکیشن را "فاجعه" خواند و یکی از متحدان جمهوری‌خواه آقای ترامپ که نخواست نامش فاش شود، گفت: "به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌داند چه خبر است."

تروث سوشال در روز راه‌اندازی از اپلیکیشن‌هایی بود که بیش از بقیه از فروشگاه مجازی اپل (اپ استور) دانلود شد اما بسیاری از کسانی که آن را دانلود کردند قادر به استفاده از آن نبودند.

گمان می‌رفت که این مشکل زود حل شود و آقای ترامپ در روزهای آینده شروع به انتشار "حقایق" کند اما چنین نشد.

تلاش من برای ثبت‌نام در این هفته من را در نوبت ۱۴۱۹۶۳۱ صف انتظار قرار داد.

به گفته سایت "سیمیلار وب"، یوتیوب، تیک‌تاک، اینستاگرام و فیسبوک جزو ۱۰ اپلیکیشنی هستند که بیشترین دانلود را دارند اما تروث سوشال در میان ۱۰۰ اپلیکیشن اول هم جایی ندارد.

کاربرانی که وارد این اپلیکیشن می‌شوند، آن را خالی می‌یابند، زیرا بسیاری از صداهای بزرگ در جناح راست آمریکا تاکنون از آن دوری گزیده‌اند.

مطالعه دیگری نشان داد که تعداد دفعات دانلود تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

بسیاری احساس ناامیدی می‌کنند.

یکی از کاربران توییتر روز سه شنبه گفت: "چند هفته پیش در تروث سوشال ثبت نام کردم و هنوز در صف انتظار هستم."

کاربر دیگری به شوخی گفت: "زمانی که از لیست انتظار خارج شوم و واقعاً به تروث سوشال بروم، ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شده است."

کارشناسان متحیر

به گفته دوین نونز مدیرعامل تروث سوشال، هدف این بوده که تا پایان ماه مارس راه‌اندازی "کامل" شده باشد اما اینکه چرا این برنامه این همه مشکل دارد کارشناسان را گیج کرده است.

برخی به همکاری تروث سوشال با رامبل، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیویی که کمی شبیه یوتیوب است، اشاره کرده‌اند.

رامبل که در میان محافظه‌کاران و راست افراطی محبوبیت داشت، قرار بود "ستون فقرات مهمی" برای زیرساخت سایت تروث سوشال فراهم کند.

اما اگر تروث سوشال مشکل سرور دارد، چرا برطرف کردنش اینقدر طول کشیده است؟

یک فرد جمهوری‌خواه نزدیک به آقای ترامپ گفت: "رفع اشکال باید چند روز طول بکشد، نه شش هفته."

"همیشه در ابتدا دست‌اندازهایی وجود دارد اما فکر می‌کردم باید در این مرحله مشکل حل شده باشد."

"به نظر می‌رسد هیچ‌کس نمی‌داند چرا."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy