Monday, Apr 4, 2022

صفحه نخست » نگاه "پاکستان اتمی" به شرق، منطقه را با تحولات تازه‌ای در قبال غرب روبرو می‌کند

pakistan_040322.jpgرادیو بین المللی فرانسه - تشدید تنش سیاسی در پاکستان به انحلال پارلمان این کشور انجامید و پس از انحلال پارلمان توسط رئیس‌جمهوری این کشور، دادگاه عالی پاکستان به منظور بررسی دلایل این اقدام و برگزاری انتخابات زودهنگام آغاز به کار کرد.

عمران خان مخالفان را به حمایت از توطئه خارجی متهم می‌‌کند. مخالفان عمران خان او را که با طرح مبارزه با فساد به میدان سیاست وارد شده بود به دلیل سیاست‌های اقتصادی دولت به چالش می‌کشند.

در حالیکه نخست‌وزیر پاکستان مدعی شده است که مخالفان با حمایت خارجی علیه او تلاش می‌کنند، تحلیلگران می‌گویند نگاه به شرق دولت پاکستان به ویژه افزایش همکاری‌های اقتصادی با چین و افزایش قدرت اقتصادی چین در پاکستان موجب رنجش و نگرانی غرب شده است.

داوود ناجی، تحلیلگر مسائل پاکستان ساکن بریتانیا، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، با اشاره به بحران‌های داخلی و افزایش تنش در داخل پاکستان، همچنین شکل‌گیری محور روسیه، چین و پاکستان، بر این باور است که منطقه شاهد تحولات تازه‌ای خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به گفته این تحلیلگر سیاسی، از جمله شواهد عمده بروز تحولات تازه در منطقه، نگاه به شرق از سوی پاکستان، همزمان با بحران میان روسیه و غرب بر سر اوکراین و نیاز پاکستان و هند به گاز روسیه است که حاکی از آن است که منطقه هیچ‌گاه تا به این اندازه در معرض بروز همگرایی نبوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy