Tuesday, Apr 5, 2022

صفحه نخست » حمله به سه طلبه با چاقو در حرم امام رضا؛ دو طلبه کشته شدند، ضارب تبعه خارجی است

mashhad.jpgمحمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: 5 نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه امروز حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است

رادیو فردا - روابط عمومی آستان قدس رضوی خبر حمله با چاقو به سه طلبه در صحن امام هشتم شیعیان در مشهد را تایید کرد و از کشته‌شدن دست‌کم یک نفر از آن‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش و به نقل از شاهدان عینی، نام یکی از طلبه‌ها «محمد اصلانی» است که در صحن جامع کشته شده و «دو نفر دیگر در بیمارستان هستند».

عکس عامل حمله به سه روحانی در حرم امام رضا:

99.jpgبا این حال خبرگزاری مهر بدون اشاره به منبع خبر خود، نوشته است طلبه دوم که «محسن پاکدامن» معرفی شده نیز بر اثر شدت جراحات درگذشته است.

هویت طلبه سوم نیز «محمدصادق دارایی» اعلام شده است.

بر اساس بیانیه آستان قدس، فرد ضارب یک نفر بوده و بازداشت شده است.

👈 مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اطلاعات بیشتری درباره هویت ضارب و همراهان احتمالی او و نیز علت حمله منتشر نشده است.

در همین حال، دادستانی مشهد از بازداشت پنج نفر در ارتباط با این حمله خبر داده که یکی از آن‌ها ضارب و چهار نفر دیگر همکاران وی معرفی شده‌اند.

حمله به این طلبه‌ها با سلاح سرد، سه روز پس از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در «گنبدکاووس» صورت گرفته است.

t1.jpg«گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمان آخوند خوجه»، دو طلبه اهل سنت شامگاه ۱۳ فرودین با سلاح گرم کشته شدند.

مهدی دهرویه، معاون استاندار گلستان، از بازداشت یک مظنون در ارتباط با این قتل خبر داده و گفته بود که بر اساس شواهد، «انگیزه شخصی» علت قتل این دو طلبه بوده و «شائبه قومیتی بودن» مطرح نیست.

در سال‌های اخیر حمله به روحانیون در کنار آمران به معروف در ایران افزایش یافته است.

در سال ۹۷ نیز گروه‌های حقوق بشری گزارش دادند حسین اسماعیل‌پور که گفته می‌شد در ۲۰ سالگی یک روحانی سرشناس به نام نصرت فخری لنگرودی را در استان گیلان به قتل رسانده بود، در زندان مرکزی رشت، لاکان اعدام شد.

به گفته این منابع، حسین اسماعیل‌پور در زمان حضورش در حوزه علمیه رودسر با این روحانی آشنا شد و «بارها از سوی او مورد تجاوز قرار گرفت».

دیوان عالی کشور نیز در سال ۹۴ حکم اعدام یک جوان به نام «احسان ش.» را به جرم قتل علی خلیلی، طلبه بسیجی، تایید کرد که بعد از سوی خانواده مقتول مورد بخشش قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy