Tuesday, Apr 12, 2022

صفحه نخست » فرمانده سپاه: قتل تمام سران آمریکا هم برای انتقام خون قاسم سلیمانی کافی نیست

sepah_041322.jpgبه گفته منابع خبری، پرونده کشته‌شدن سلیمانی به یکی از دلایل توقف مذاکرات اتمی وین میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام تبدیل شده است

العربیه - محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران در اظهاراتی گفت، با قتل «تمام سران» آمریکا، انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه گرفته نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، چهارشنبه 24 فروردین، پاکپور پیشنهاد داد، جمهوری اسلامی باید «با شیوه‌های دیگر» انتقام سلیمانی را بگیرد.

سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از رهبران الحشد الشعبی عراق 13 دی 1398 با حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

به گفته منابع خبری، پرونده کشته‌شدن سلیمانی به یکی از دلایل توقف مذاکرات اتمی وین میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام تبدیل شده است.

در همین رابطه منابع دیپلماتیک گفته‌اند که «تتوقف پیگیری پرونده کشته‌‌شدن قاسم سلیمانی از سوی تهران»، یکی از شروط اصلی خروج سپاه از «فهرست تروریسم» دولت آمریکا است.

بنا به گفته این منابع، نهادهای امنیتی آمریکا اطلاعات دقیقی درباره برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی برای اقدام علیه برخی مقامات دولت پیشین آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق و برایان هوک، فرستاده پیشین آمریکا در امور ایران دارند.

پیشتر وب‌سایت «اکسیوس» به نقل از برخی منابع مطلع آمریکایی و اسرائیلی خبر داده بود که ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را رد کرده و به همین دلیل مذاکرات اتمی وین بی‌نتیجه مانده است.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در سال 1398 کلیت سپاه پاسداران را به‌دلیل «تامین مالی و ترغیب تروریسم» و «ابزار ایران برای اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم» در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

احتمال خروج‌ سپاه از فهرست تروریسم، با موجی از مخالفت‌ها در داخل و خارج آمریکا مواجه شده است.

در همین رابطه سناتورها و نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا نسبت به حذف نام سپاه از لیست تروریسم هشدار داده و از دولت بایدن خواستند به چنین اقدامی که امنیت و ثبات متحدان واشینگتن را تهدید می‌کند، مبادرت نورزد.

همزمان بیش از 500 شخصیت ایرانی برجسته مقیم آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهوری ایالات متحده خواستار عدم حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی شدند.

در این نامه سرگشاده به بایدن تاکید شده که سپاه پاسداران و نیروی قدس آن اهرم رژیم تهران برای اقدامات تروریستی برون‌مرزی در منطقه و جهان و از ابزارهای سرکوب علیه مردم ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy