Thursday, May 19, 2022

صفحه نخست » گاف جورج بوش در محکومیت روسیه

bush.jpg بی‌بی‌سی فارسی ـ جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در سخنانی در محکومیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خاطر حمله به اوکراین، اشتباها به جای اوکراین، نام عراق را ذکر کرد.

این سخنرانی در یک گردهمایی در دالاس، تگزاس ایراد شد که موضوع آن اهمیت انتخابات منصفانه و آزاد و لزوم نظارت بر عملکرد رهبران سیاسی بود.

او شیوه حکومت ولادیمیر پوتین بر روسیه و فقدان نظارت بر آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "تصمیم یک نفر برای آغاز یک تهاجم کاملا غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق... منظورم اوکراین است".

👈 مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

او پس از تصحیح این اشتباه لپی، زیر لب به طنز گفت "هفتاد و پنج" که ظاهرا به سنش به عنوان علت کم‌حافظگی اشاره داشت.

آقای بوش در سال ۲۰۰۳ و زمان ریاست جمهوری با متهم کردن حکومت عراق به تلاش برای ساخت تسلیحات تخریب جمعی در راس یک ائتلاف بین‌المللی به آن کشور حمله کرد که به سقوط حکومت صدام حسین، رهبر وقت عراق منجر شد.

حمله جورج بوش به عراق با انتقاداتی مواجه شد.

عراق متهم بود که علیه مخالفان مسلح کرد و همچنین نیروهای ایرانی در جریان جنگ هشت ساله سلاح شیمیایی به کار برده اما در زمان حمله، مقامات آن کشور تاکید داشتند که چنین تسلیحاتی در اختیار ندارند.

جستجو برای یافتن تسلیحات تخریب جمعی در عراق به نتیجه نرسید و چنین تسلیحاتی پیدا نشد.

هنگام ریاست جمهوری هم بعضی از اشتباهات لپی و سهوی و خطاهای گفتاری آقای بوش دستمایه طنزپردازان قرار می‌گرفت و خود او هم در یک سخنرانی در مراسمی، به لطیفه‌گویی در این مورد پرداخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy