Thursday, May 19, 2022

صفحه نخست » حمایت علی دایی از غفوری در ابراز همبستگی با اعتراضات مردم ایران

رسانه‌های ایران وریا غفوری بازیکن تیم استقلال را پس از اعلام حمایت از اعتراضات مردمی اخیر ممنوع‌التصویر کردند

العربیه - علی دایی، پیشکسوت فوتبال ایران ضمن انتشار پستی حاوی تصویری از وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال که در پی اعلام حمایت او از اعتراضات مردمی علیه گرانی از سوی صدا و سیمای ایران ممنوع‌التصویر شده است، با غفوری و اعتراضات مردم ایران ابراز همبستگی کرد.

دایی پنج‌شنبه 29 اردیبهشت در صفحه رسمی اینستاگرام خود تصویری از این ورزشکار کُرد با لباس محلی کردستان منتشر کرد و نوشت:«ساکت کردن منتقد، فقط و فقط پاک کردن صورت مساله است. مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هستند و باید به جای سرکوب، فکر اساسی برای حل مشکلات‌شان کرد.»

daeiINsta.jpgدایی در ادامه گفت: «فارغ از رنگ‌ها، از هر فردی که صدای مردمش است حمایت می‌کنم همان‌طور که در تمامی این سالها تلاش کردم حامی و صدای مردم سرزمینم باشم.»

در همین رابطه سعید آذری مدیرعامل سابق فولاد خوزستان نیز پستی را در ستایش از وریا غفوری منتشر کرد و او را فراتر از یک قهرمان لقب داد.

111222.jpgمسعود شجاعی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم با انتشار عکسی از وریا غفوری در استوری اینستاگرام خود نوشت: «شرافت یعنی همیشه کار درست را انجام دهید؛ حتی اگر کسی شما را تماشا نکند.»

علاوه بر حمایت جامعه ورزشی هوتن شکیبا، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران نیز با انتشار عکسی کنار وریا غفوری، صحبت‌های او درباره وجود مشکلات معیشتی در جامعه را تایید کرد و از مسئولین خواست تا به جای پاک کردن صورت مسئله فکری به حال آینده مردم کنند.

qqq.jpg

وریا غفوری پس از قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر ایران، در مصاحبه‌‌ای به رسانه‌های داخلی گفت: «زمانی که صحبت از مسائل اجتماعی و مدنی باشد، دیگر فوتبال برای من اولویت ندارد. من باید از جایگاه اجتماعی خود استفاده کنم و صدای هوادارانی باشم که با هزاران بدبختی بلیت تهیه می‌کنند تا تیم را تشویق کنند.»

غفوری در ادامه تاکید کرد: «این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.» پس از این مصاحبه تصویر وریا غفوری در برنامه «فوتبال برتر» سانسور شد و این در حالی بود که تصویر دیگر بازیکنان تیم استقلال در این برنامه دیده می‌شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این نخستین بار نیست که غفوری به مسائل پیش آمده در ایران واکنش نشان می‌دهد و اعتراض می‌کند. پیشتر اکانت توئیتری وریا غفوری پس از اعتراض به اعدام نوید افکاری بسته شد.

او در توئیت خود نوشت: «فکر، اندیشه و آزادی، قابل اسارت نیست نه با زندان نه با اعدام، ذات انسان مطالباتی دارد که هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود».

او در ماجرای خودسوزی سحر خدایاری معروف به دختر آبی نیز که در اعتراض به زندانی شدن به علت حضور در ورزشگاه خود را به آتش کشید لباس‌هایی با طرح دختر آبی را میان بازیکنان استقلال پخش کرد و از آنها خواست پیش از بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان به تن کنند و با آن عکس بگیرند. خودش نیز این پیراهن را در بازی ذکر شده به تن کرد که مورد توجه رسانه‌ها و هواداران قرار گرفت.

ناظران بر این باورند که اعلام حمایت علی دایی از وریا غفوری در جامعه ورزشی ایران که هر دو متعلق به گروه‌های اتنیکی بزرگ ترک و کرد هستند و همچنین ابراز همبستگی جامعه ورزشی با اعتراضات مردمی در ایران را می‌توان گامی مهم به‌سوی اتحاد مردمی برای رهایی از استبداد و احقاق حقوق ملت‌های تحت ستم در این کشور دانست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy