Monday, May 23, 2022

صفحه نخست » فروریختن برج تجاری ۱۰ طبقه‌ای در آبادان

Abadan.jpg رادیو فردا ـ ظهر روز دوشنبه، دوم خرداد، بخش‌هایی از یک ساختمان در حال احداث بزرگ به‌نام «متروپل» در آبادان به‌طور ناگهانی فرو ریخت که تا لحظه تنظیم این خبر تلفات آن دست‌کم پنج کشته و ۲۷ مجروح گزارش شده است.

بنابر گزارش‌ها ده‌ها تن از شهروندان که در حال خرید از مغازهای کناری و پایین این ساختمان نیمه‌کاره بودند، هنوز در آوار ساختمان مترو پل گرفتارند.

به‌گفته مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان و طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی، دست‌کم ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

منابع خبری از مسدود شدن خیابان اصلی امیری آبادان خبر داده و برخی شاهدان و اهالی محل گفته‌اند شدت این حادثه به‌گونه‌ای بود که ساختمان‌های اطراف این مجتمع تجاری نیز به‌شدت لرزید.

تا این لحظه هنوز دلیل فروریختن این ساختمان مشخص نشده و از تلفات انسانی نیز گزارش دقیق و کاملی در دست نیست، با این حال خبرگزاری مهر از کشته شدن دست‌کم پنج نفر تا کنون خبر داده است.

👈 مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با ابراز بی‌اطلاعی از آمار دقیق مصدومان اعلام کرده است که شماری از مردم از جمله کارگران این ساختمان هنوز زیر آوار هستند.

وی در عین حال در مورد احتمال ریزش مجدد ساختمان متروپل نیز هشدار داده است.

خبرگزاری ایلنا می‌نویسد که حسین حمیدپور، شهردار آبادان مورد ضرب و شتم مردم قرار گرفته و همچنین با دستور حمید مرانی‌پور، دادستان ویژه آبادان پیمانکار و مالک این ساختمان بازداشت شدند.

هم‌زمان اعلام شده که چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب در کنار نیروهای مردمی در حال فعالیت در صحنه آوار هستند.

تا اکنون تنها واکنش رسمی فرماندار آبادان این بوده است که «این ساختمان در حال ساخت بوده و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد».

همچنین گزارش شده که دستور تخلیه مناطق اطراف این ساختمان نیز صادر شده است.

این در حالی است که به‌نوشته خبرگزاری فارس، کارکنان و بیماران آزمایشگاه جنب این برج در ساختمان آزمایشگاه محبوس شده‌اند و به‌علت ازدحام جمعیت سرعت امدادرسانی پایین است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این ساختمان تجاری در مرکز شهر آبادان قرار داشته و بخشی از ساختمان که فروریخته، بر روی ماشین‌های اطراف محل نیز آوار شده است.

ساعتی پیش مدیر عامل هلال احمر خوزستان اعلام کرد ساختمان مجاور متروپل نیز شرایط پایداری ندارد و احتمال ریزش آن نیز وجود دارد.

در این میان، خبرگزاری مهر از بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان نیز به‌دستور دادستان ویژه آبادان خبر داده است.

از لحظه وقوع حادثه به این سو خبرها و ویدئوهای بسیاری را شهروندان آبادانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و می‌کنند که نشان می‌دهد وضعیت محل حادثه همچنان بحرانی است و نیروهای امدادی و مردمی در حال تلاش برای نجات کسانی هستند که احتمالاً زیر آوار مانده‌اند.

با این حال سازمان آتش‌نشانی آبادان از مردم خواسته است در محل حادثه تجمع نکنند.

آتش‌نشانی آبادان همچنین اعلام کرده که فعلاً چهار مصدوم از زیر آوار نجات یافته‌اند، اما «احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است».

در میان واکنش‌های کاربران آبادانی در شبکه‌های اجتماعی موارد متعددی از انتقادها به مدیریت شهری در ساخت این پروژه تجاری نیز دیده می‌شود. از جمله در یکی از ویدئوها دیده می‌شود که مردم به یکی از مسئولان شهری که گفته می‌شود شهردار آبادان است، حمله می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy