Sunday, May 29, 2022

صفحه نخست » حمله با کیک خامه‌ای به تابلو مشهور مونالیزا

pen30-1.jpgایندیپندنت فارسی - روز یکشنبه، ۲۹ مه، فردی که با لباس مبدل و بر روی صندلی چرخ‌دار وارد موزه لوور شده بود، یک کیک خامه‌ای را به سمت تابلو معروف مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی، پرتاب کرد. با این حال، به دلیل وجود محافظ شیشه‌ای، این تابلو آسیبی ندید.

به گزارش رویترز، عامل این اقدام مردی بوده است که با لباس مبدل یک زن سالمند، توانسته بود خود را به رو‌به‌روی تابلو مونالیزا برساند. او پیش از حمله، از روی صندلی چرخ‌دار پایین می‌پرد و کیک را پرتاب می‌کند، سپس می‌کوشد پیش از اینکه نیروهای امنیتی وارد عمل شوند، کیک را روی شیشه تابلو پخش کند.

یک کلیپ ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک کارمند موزه مشغول تمیز کردن شیشه است، و یکی دیگر از کارکنان صندلی چرخ‌دار را از جلو شاهکار داوینچی برمی‌دارد.

در ویدیوی دیگری که نشان می‌دهد دارند مردی را که کلاه‌گیس بر سر دارد، با صندلی چرخ‌دار از موزه لوور پاریس دور می‌کنند، مرد مزبور می‌گوید: «به زمین فکر کنید، مردم دارند زمین را نابود می‌کنند.»

گفته می‌شود که این مرد احتمالا از دوستداران محیط زیست است و با این کار قصد جلب توجه داشته است.

تابلو مونالیزا در زمره مشهورترین نقاشی‌های جهان، اثر لئوناردو داوینچی، هنرمند ایتالیایی است. این نخستین بار نیست که به این تابلو حمله می‌شود.

پیش از این، یک بار در سال ۱۹۵۰ فردی کوشید با اسید سولفوریک به آن آسیب وارد کند که البته تا حدی هم موفق بود. فرد دیگری هم سعی کرده بود با سنگ به آن حمله کند. یک بار هم یک زن که با صندلی چرخ‌دار برای دیدن این تابلو در ژاپن آمده بود، به سمت آن زنگ قرمز پاشید. این اقدام در اعتراض به نبود محل مناسب برای گذر افرادی بود که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۰۹ هم یک بازدیدکننده روسی فنجان چای به سمت تابلو پرتاب کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مونا لیزا به دلیل شهرت جهانی همیشه در معرض توجه عموم بوده است و به همین دلیل، بسیاری کوشیده‌اند با حمله به آن، جلب توجه کنند. با این حال، از سال ۱۹۵۰ به بعد اقدامات امنیتی برای محافظت از آن افزایش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy