Tuesday, May 31, 2022

صفحه نخست » انقلاب مخملی دابسمش های سلام فرمانده، فرزانه روستایی

farzaneh2_053022.jpgفرزانه روستایی - نبردی بی امان و بی توقف بین مردم ایران و شب پرستان در همه عرصه های فکری هنری و سیاسی جریان دارد. با وجودی که اینترنت در ایران به علت وحشت حاکمیت از آگاه شدن مردم هم سطح عقب افتاده ترین کشورهای فقیر آفریقاست، با این حال، مردم با توسل به همین اینترنت لرزان جنگی بی امان را علیه حکومت مافیای اسلامی به راه انداخته اند.

در میانه عزاداری خوزستان داغ و ستمدیده که فرزندانش در میان آن ساختمان ویران شده لعنتی در حال پوسیدن هستند و در اوج ورشکستگی سیستم دولتی، صدها میلیون تومان خرج کردند و دانش آموزان و کارمندان را به استادیوم کشاندند تا لجاجت قرون وسطایی خود را به رخ مردم بکشند و تصریح کنند که یا ما در ایران می مانیم یا ایران برای کسی باقی نمی ماند.

موج دابسمش های ساده و بی هزینه و نیز انبوه ویدئوهای ایرانیان علیه حاکمیت انحصار طلب این بار رکور زد. زنان و مردان و نیز جوانان از دختر و پسر در راه انداختن این موج مشارکت کردند. این موج دابسمش فقط با موج پیام های موبایلی بعد از رئيس جمهور شدن احمدی نژآد در سال ۸۸ قابل مقایسه است. به یاد دارم که همه همکاران من در روزنامه شرق در روز ريیس جمهور شدن احمدی نژاد، در حالی که همه نگران بودند ، اما دو به دو پیام های جوک مانند در باره ریاست جمهوری احمدی نژآد را به یکدیگر نشان می دادند و ریسه می رفتند. اما این بار دابسمش های سلام فرمانده برای خندیدن و مسخره کردن ساخته نشده است، بلکه نماد این است که مقاومت مردم در سطوح و لایه های جدید و غیر قابل مصوری جریان یافته است.

این ویديوها می گونید که شما همه بودجه های کلان و گزارش نشده و دزدیده شده از ملت را در حساب های پنهان خود دارید و از آن برای سرکوب و شامپو کردن مغز مردم استفاده می کنید، اما مردمی که نان را به قیمت ده برابر می خرند با امکاناتی بس کمتر می توانند موجی فرهنگی علیه عمله ظلم به راه اندازند و با کمترین هزینه مسئولان را هجو کنند.

مسابقه تبلیغات دولتی و دابسمش های مردمی در واقع مدلی جدید یا تکمیل کننده جنگ نرم و انقلاب مخملی مردم علیه نظامیان حاکم است. فرمول همه انقلاب های مخملی اعتراض به انتخابات فرمایشی، تداوم اعتراض های خشونت پرهیز، و نیز اعتراض به فساد طبقه حاکم است که در ایران آغاز شده و بی توقف ادامه دارد. همه تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی طی چهل سال هر آنچه در توان داشتند خرج کردند تا مانع شکل گیری یک انقلاب مخملی در ایران شوند. اما موج دابسمش های خنده دار اما کوبنده نشان می دهد که احتمالا یک انقلاب مخملی و شاید رنگی فراگیر دارد اجزای خود را در سراسر کشور و در میان فارس و عرب و کرد و لر می یابد و می رود تا معادلات را به نفع مردم بر هم زند. به امید آن روز.


کانال یوتوب فرزانه روستایی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy