Thursday, Jun 2, 2022

صفحه نخست » دوربین‌های مقبره خمینی هک شدند

hack2_060122.jpgایران وایر - سازمان «مجاهدین خلق» روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد، با انتشار چندین ویدیو اعلام کرد دوربین‌های نظارتی «بهشت زهرا»، مقبره روح‌الله خمینی و چندین مرکز حکومتی دیگر را هک و از دسترس خارج کرده است.

این سازمان گفته دوربین‌های نظارتی هک‌شده متعلق به شهرداری تهران بوده اما توسط دفتر علی خامنه‌ای، نهاد ریاست‌جمهوری ایران وهمچنین وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی استفاده می‌شود.

این حمله سایبری یک روز پیش از سالگرد درگذشت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی انجام شده است.

سازمان مجاهدین خلق همچنین گفته ظهر امروز بیش از ۱۵۰ وب‌سایت و سامانه وابسته به شهرداری تهران را هک کرده و در صفحات اول آن‌ها تصاویری از مریم و مسعود رجوی به نمایش گذاشته و شعارهای «لعنت بر خمینی و مرگ بر خامنه‌ای» را منتشر کرده است.

وب‌سایت‌های «شهرداری تهران» و «سامانه تهران من» جزو وبسایت‌های هک شده در حمله سایبری امروز هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حمله هکری به وبسایت‌های این نهاد را تایید کرد و آن را «اختلال عمدی» خوانده است.

طی یک سال گذشته مراکز حساس امنیتی جمهوری اسلامی بارها تحت حملات هکری قرار گرفته که خبرسازترین آن‌ها هک دوربین‌های نظارتی زندان اوین توسط گروه عدالت علی بود.

***

hack_060122.jpgسازمان مجاهدین خلق دوربین‌های مقبره آیت‌الله خمینی را هک کرد

بی بی سی - سازمان مجاهدین خلق روز پنج‌شنبه با انتشار تصاویری مدعی شد که هکرهای این سازمان موفق شده‌اند کنترل بیش از پنج‌هزار دوربین‌های نظارت و کنترل شهرداری تهران و مقبره آیت‌الله خمینی را به دست بگیرند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که وب‌سایت شهرداری تهران نیز هک شده است. تا لحظه نگارش این خبر، وب‌سایت شهرداری تهران در دسترس نیست.

سازمان مجاهدین خلق می‌گوید که بیت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوربین‌هایی که هک شده‌اند استفاده می‌کنند.

در تصاویر ویدئویی که از سوی این سازمان منتشر شده، مقبره آیت‌الله خمینی، ساختمان‌های اطراف آن و همچنین بخش‌های مختلف بهشت زهرای تهران دیده می‌شوند.

همچنین برخی از اعضای این سازمان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده‌اند که می‌گویند لحظات هک وب‌سایت شهرداری تهران را نشان می‌دهند.

در این تصاویر در وب‌سایت شهرداری تهران، عکس‌های مریم و مسعود رجوی (رهبران سازمان مجاهدین خلق) دیده می‌شوند و زیر این عکس‌ها نوشته شده: «درود بر رجوی».

چنین تصویری در حال حاضر در وب‌سایت شهرداری تهران دیده نمی‌شود.

بر اساس این تصاویر، هکرهای سازمان مجاهدین خلق در وب‌سایت شهرداری تهران نوشته‌اند که کنترل دوربین‌های نظارت بر مقبره آیت‌الله خمینی را «در سالمرگ خمینی ضدبشر» به دست گرفته‌‌اند.

دو روز دیگر -شنبه، ۱۴ خرداد - سی و سومین سالگرد درگذشت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران است.

او در کنار باقی رهبران جمهوری اسلامی به نقض گسترده حقوق بشر در دوران قدرتش متهم است. او همچنین متهم است که در پی صدور فرمانی برای اعدام هزاران زندانیان سیاسی که در حال گذران دوران حبس خود بودند، به «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» دست زده است.

بسیاری از این زندانیان سیاسی از اعضای سازمان مجاهدین خلق بودند. این سازمان که در جریان انقلاب سال ۵۷ از آیت‌الله خمینی حمایت کرده بود، از سال ۱۳۶۰ اعلام کرد که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، به مبارزه مسلحانه روی می‌آورد.

به رغم اینکه به گفته مدافعان حقوق بشر، اعضای این سازمان به شکل گسترده با نقض حقوق اولیه‌شان در داخل کشور روبه‌رو بوده‌اند، خود سازمان مجاهدین خلق نیز در چهار دهه گذشته به داشتن ساختاری فرقه‌ای و شکنجه اعضای ناراضی‌اش متهم شده است.

مخالفان این سازمان می‌گویند که مجاهدین یک گروه سیاسی غیردموکراتیک است که هرگز به پرسش‌های کلیدی و مهم در ارتباط با سازوکار درونی این سازمان و شیوه رهبری آن پاسخ نمی‌دهد.

از جمله بزرگترین پرسش‌ها درباره سازمان مجاهدین خلق، غیبت مسعود رجوی به مدت نزدیک به دو دهه گذشته است.

به رغم اینکه در این سال‌ها بارها خبرهایی درباره مرگ مسعود رجوی منتشر شده، دیگر رهبران این سازمان، از جمله مریم رجوی به شکلی رفتار می‌کنند که گویی او زنده است، اما به دلایلی که روشن نیست هرگز دیده نمی‌شود.

در این سال‌ها حتی هرازگاهی بیانیه‌هایی که مریم رجوی مدعی است توسط مسعود رجوی نوشته شده، منتشر شده‌اند.

بدنه سازمان مجاهدین خلق تا زمان سرنگونی صدام حسین، در عراق مستقر بود. بعد از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳ میلادی، این سازمان توسط ارتش آمریکا خلع سلاح شد.

اعضای این سازمان که در عراق بودند بارها هدف حملات افراد مسلحی قرار گرفتند که گفته می‌شد به سپاه پاسداران وابسته هستند.

در نهایت، کشور آلبانی در اروپا پذیرفت که میزبانی این گروه را برعهده بگیرد.

در تمام این مدت، مریم رجوی که در غیاب مسعود رجوی نقش رهبری این سازمان را به تنهایی برعهده گرفته، در کشور فرانسه زندگی کرده است.

این نخستین بار نیست که سازمان مجاهدین خلق تلاش می‌کند از طریق حملات سایبری، علیه سران جمهوری اسلامی شعارهایی منتشر کند.

در یکی از مهم‌ترین حملات سایبری از این دست، در بهمن‌ماه سال گذشته و در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی، پخش برنامه‌های برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی ایران، از جمله شبکه یک برای لحظاتی قطع شد و تصاویر و صدای رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران پخش شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy