Saturday, Jun 4, 2022

صفحه نخست » صدایی مهیب در کارون مردم را روانه خیابان‌ها کرد

karoon_060322.jpgدویچه وله - فرماندار کارون می‌گوید، صدای مهیبی که سحرگاه ۱۳ خرداد مردم را وحشت‌زده کرد ممکن است ناشی از انفجار خمپاره باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق باشد، اما هنوز با قاطعیت منشاء آن روشن نشده است.

منشاء صدای مهیبی که سحرگاه جمعه ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) در شهرستان کارون استان خوزستان ایران شنیده شد هنوز هم به‌درستی روشن نشده است. این صدا در بخشی از کوت‌‌‌‌عبدالله اهواز نیز شنیده شده است.

سعید کعبی، فرماندار کارون در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران احتمال داده که ممکن است منشاء این صدا انفجار خمپاره‌ای به‌جا مانده از دوران جنگ با عراق باشد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این صدا مردم را وحشت‌زده و روانه‌ خیابان‌ها کرد.

یکی از ساکنان درویشیه کوت‌عبدالله به پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران گفت: «حوالی ساعت ۶ صبح صدای مهیب و وحشتناکی شنیده شد که ما و تمام همسایه‌ها به خیابان آمدیم، اما متوجه نشدیم که منبع صدا چه بوده است.»

او ادامه داد: «طبق چیزی که شنیده‌ایم صدا از سمت منطقه قلعه کنعان آمده است. قدرت و شدت صدا بسیار زیاد بود به نحوی که در کل منطقه شنیده شد و صدا مانند انفجار بود.»

کعبی، فرماندار کارون با گفتن این که "مسئله بزرگ و خاصی وجود ندارد" افزود که موضوع در حال بررسی است.

به گفته او، این اتفاق در فاصله‌ای دور از مناطق مسکونی افتاده و "هیچ آسیب و مشکلی" نیز به بار نیاورده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در این مورد ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد، در قلعه کنعان شهرستان کارون پس از شنیدن صدا حفره‌ای ایجاد شده است.

کعبی تصریح کرد، کسی فعلا نمی‌تواند با قاطعیت در مورد منشاء این صدا نظر دهد و فیلمی هم که منتشر شده را مسئولان نمی‌توانند در حال حاضر تأیید یا رد کنند.

اخبار زیادی در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما کعبی گفت که این خبرها "موضوع را بیش از حد بزرگ نشان می‌دهد."

فرماندار کارون با اشاره به احتمالات دیگر گفت، "با توجه به این ‌که منشاء این صدا در زباله‌ بوده" احتمال این که "باطری یا پیک‌نیک گازی یا هر شیء دیگر که بر اثر گرمای شدید خوزستان منفجر شده" عامل آن باشد منتفی نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy