Saturday, Jun 4, 2022

صفحه نخست » فیلم گفت‌وگوی زهرا امیرابراهیمی با شبکه سی‌ان‌ان: پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده‌ام

voa4.jpgصدای آمریکا - زهرا «زر» امیرابراهیمی هنرمند ایرانی که برای نقش‌آفرینی در فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی به‌عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره کن انتخاب شد، دریافت این جایزه را «یک رویا» توصیف کرد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، زمانی که زر امیرابراهیمی در سال ۲۰۰۶ به دلیل اینکه فیلمی از زندگی شخصی او بصورت غیراخلاقی منتشر شد، به ناچار از ایران گریخت، تصور می‌کرد که حرفه بازیگری او برای همیشه به پایان رسیده است.

این در حالی است که او شنبه گذشته، نخستین ایرانی بود که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره معتبر کن را دریافت کرد.



زر امیرابراهیمی در زادگاهش ایران به شهرت رسید، ولی با دریافت جایزه کن در تبعید، و برای بازی در اثری که در اردن فیلم‌برداری شد، به اوج رسید.

عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی که زاده ایران است و در دانمارک زندگی می‌کند، داستان واقعی یک قاتل زنجیره‌ای در شهر مشهد را به تصویر می‌کشد.

ماجراهای فیلم بر تلاش روزنامه‌نگار جوانی با بازی زر امیرابراهیمی تمرکز دارد که جستجو برای دستگیری یک کارگر ساختمانی که مظنون به قتل هجده کارگر جنسی است را پوشش می‌دهد.

زر امیرابراهیمی به سی‌ان‌ان می‌گوید که این فیلم به موضوع «مردسالاری» می‌پردازد، و او امیدوار است که «پیام شجاعت و امید را نه تنها برای زنان، بلکه برای تمام مردان و زنان جهان» به همراه داشته باشد.

بدون‌ شک دریافت این جایزه، زر امیرابراهیمی را در کانون توجه به ویژه در ایران قرار می‌دهد. او به سی‌ان‌ان گفت که تاکنون حدود دویست پیام تهدیدآمیز دریافت کرده است.

زر امیرابراهیمی با اشاره به اینکه چنین واکنش‌هایی ناشی از عدم وجود آزادی بیان در ایران است، می‌گوید که «مشکل این است که این افراد حتی فیلم را نیز ندیده‌اند و فقط از روی یک آنونس کوتاه قضاوت می‌کنند.»

زر امیرابراهیمی که پس از لو رفتن یک «ویدئوی خصوصی» از او، از ترس دستگیری توسط حکومت ایران و مجازات شلاق، به فرانسه گریخت، به سی‌ان‌ان گفت که «باید حرفه خود را از ابتدا و در کشوری شروع می‌کرد که هیچ کسی را نمی‌شناخت.»

او در ادامه افزود که «مجبور شدم از کشورم، از خانه‌ام فرار کنم. دوستان، و خانواده‌ام را پشت سرگذاشتم.»

به گفته این بازیگر ایرانی، او اجازه نداد که این «رسوایی» به حرفه‌اش آسیب بزند و تصمیم گرفت تا کار کند، سینما را ادامه دهد، و زندگی کند، چون کار، سینما، و زندگی را دوست دارد.

زر امیرابراهیمی به سی‌ان‌ان گفت که قصد بازگشت به ایران را ندارد، و پروژه بعدی که او در آن بازی می‌کند، در استرالیا فیلم‌برداری خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy