Tuesday, Jun 14, 2022

صفحه نخست » قتل تدریجی کیوان صمیمی در زندان

madani_061422.jpgرادیو فردا - بیش از دویست تن از فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگاران با امضای بیانیه‌ای، «برخوردهای غیرانسانی» با کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی ۷۴ ساله، را «اقدام به قتل تدریجی» خواندند و خواستار آزادی او شدند.

امضاکنندگان این بیانیه که روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد منتشر شد، پرونده‌سازی جدید علیه کیوان صمیمی را محکوم و با اشاره به «بیماری‌های گوناگون» او تأکید کردند «مسئولیت هرگونه سهل‌انگاری و اتفاق ناگوار برای ایشان متوجه مقامات ارشد قضایی، امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی» خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، مقامات امنیتی حکومت در روزهای اخیر پرونده تازه‌ای برای آقای صمیمی «تنها به‌دلیل نشر عقاید و نظرات خود در کانال تلگرامی شخصی» تشکیل داده‌اند.

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-مذهبی، روز ۲۸ اردیبهشت پس از احضار و مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین، بازداشت و راهی زندان سمنان شد.

کیوان صمیمی که سردبیر نشریه «ایران فردا» و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است، از آذر پارسال برای گذراندن محکومیت دو ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شده که مربوط به حضور این فعال مدنی در تجمع اعتراضی است که اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر در برابر ساختمان مجلس برگزار شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

سال گذشته پس از آن که آقای صمیمی جان باختن بکتاش آبتین، نویسنده زندانی، را «قتل شبه‌عمد» خواند، به زندان سمنان تبعید شد، اما ۱۲ بهمن پارسال با توجه به «گزارش پزشکی قانونی» به طور موقت از زندان سمنان آزاد شد.

با این حال ۲۸ اردیبهشت امسال بار دیگر بازداشت و شبانه به زندان سمنان فرستاده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy