Tuesday, Jun 14, 2022

صفحه نخست » وازکتومی اشتباهی یک کودک چهارساله

visectomi_061422.jpgپزشکان حین جراحی فتق این پسر، تصادفا او را وازکتومی کردند

گرگ گرازیوسی - ایندیپندنت فارسی

خانواده‌ای در تگزاس از یک پزشک ساکن هیوستون که پسر چهار ساله این خانواده را طی یک عمل جراحی، ناخواسته وازکتومی کرده است، شکایت می‌کنند.

به گفته رندی سورلز، وکیل آسیب‌های شخصی خانواده، بر اساس گزارش‌ها این کودک هنگام وقوع این حادثه برای عمل جراحی فتق در بیمارستان بستری بود. او به شبکه فاکس۴ گفت که بخشی از روند این عمل در نزدیکی ناحیه کشاله ران کودک انجام می‌شود.

این وکیل مدعی شد که جراح «بخش اشتباه یک اندام را بریده است».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

سورلز به این شبکه گفت: «به گمان ما این جراح تصادفا مجرای وابران را قطع کرده است؛ یکی از لوله‌هایی که منی حاوی اسپرم را انتقال می‌دهند. این کار ممکن است زندگی این مرد جوان را تا آخر عمر تحت تاثیر قرار دهد.»

مردان عموما وازکتومی را به عنوان نوعی روش پیشگیری از بارداری درخواست می‌کنند. این جراحی‌ها عموما سرپایی، بی‌خطر و نسبتا ارزان‌ و در جلوگیری از بارداری بسیار موثرند. زمانی این عمل دائمی در نظر گرفته می‌شد اما وازکتومی در بسیاری موارد می‌تواند برگشت‌پذیر باشد و در مواردی بسیار نادر، مجرای وابران ممکن است عملا دوباره رشد کند.

جراحی که این پسربچه را عمل کرد، تاکنون هیچ سابقه خطا در کار نداشته و در مورد عملکردش هرگز گزارش منفی دریافت نکرده است.

بروز خطاهایی مانند آنچه در مورد این کودک نوپا رخ داد، به دلیل رعایت همیشگی اقدام‌های احتیاطی در فرایند جراحی، عموما بسیار نادرند.

سورلز گفت: «این اصلا یک اشتباه متداول نیست. پزشکان موظف‌اند پیش از آنکه بخشی از اندام را برش دهند یا قطع کنند، اول آن اندام را تشخیص دهند و سپس ببرند. در اینجا، پزشک نتوانسته است اندامی را که باید می‌برید، دقیقا تشخیص دهد و متاسفانه مجرای وابران را برید. این تا وقتی پاتولوژی انجام نشد، مشخص نشد.»

این وکیل گفت که نگرانی اصلی او و خانواده سلامتی پسرک است و آن‌ها در حال بررسی گزینه‌ها برای معکوس کردن این اشتباه‌اند؛ اما این وکیل خاطرنشان کرد که این کار مستلزم جراحی‌های بیشتر روی این پسربچه است.

سورلز گفت: «نگرانی اصلی خانواده این است که این مسئله بر فرزندشان از لحاظ جسمی و عاطفی و قدرت فرزندآوری او در آینده چه اثری می‌گذارد. [به علاوه] مجبور است این را برای شریک آینده زندگی‌ خود که می‌خواهند با هم صاحب فرزند شوند، توضیح دهد.»

سورلز نگران است که این بچه چهارساله در باقی عمر خود مشکلات باروری داشته باشد.

بیمارستان کودکان تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند در مورد این حادثه اظهارنظر کند.

در این بیانیه آمده است: «اولویت اول بیمارستان کودکان تگزاس سلامت و رفاه بیماران است. به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی بیماران امکان اظهارنظر نداریم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy