Friday, Jun 17, 2022

صفحه نخست » "اقدام شرم‌آور صدا و سیما برای کشاندن رونالدو به دستبوسی سیدعلی"

***

ronaldo_061822.jpg

صدا و سیما یک پیام قدیمی حمایت رونالدو از کودکان سوریه را به اظهاراتی ضداسرائیلی تغییر داد

صدا و سیمای جمهوری اسلامی، یک ویدئوی مربوط به صحبت‌های چند سال قبل کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم ملی فوتبال پرتغال را جعل کرد و آن را به اظهاراتی ضداسرائیلی تغییر داد.

ایندیپندنت فارسی - صدا و سیمای جمهوری اسلامی، یک ویدئوی مربوط به صحبت‌های چند سال قبل کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم ملی فوتبال پرتغال را جعل کرد و آن را به اظهاراتی ضداسرائیلی تغییر داد.

در سال ۲۰۱۶، کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم ملی فوتبال پرتغال و تیم منچستر یونایتد با انتشار فیلمی کوتاه، پیامی در حمایت خود از کودکان درگیر جنگ سوریه منتشر می‌کند.

او در این فیلم می‌گوید: «این پیام برای بچه‌های سوریه است. می‌دانیم که خیلی عذاب کشیده‌اید. من بازیکن مشهوری هستم، اما قهرمانان واقعی شما هستید. امیدتان را از دست ندهید، دنیا با شماست. ما به شما اهمیت می‌دهیم، من با شما هستم.»

اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی با جعل صحبت‌های رونالدو در حمایت از «کودکان سوریه»، صحبت‌های او را به اظهاراتی ضداسرائیلی تغییر داده و پخش کرده است.

در متن جعل شده از سوی صدا و سیما که زیرنویس انگلیسی آن حذف شده و برایش صداگذاری صورت گرفته، عنوان می‌شود: «تماشاگران اسرائیلی برای من منفورتری تماشاگران به شمار می‌ایند و نمی‌توانم آنها را تحمل کنم. من پیراهنم را با قاتل عوض نمی‌کنم.»

این ویدئو جعلی و تحریف شده از صحبت‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال، حدود دو هفته پس از آن در بخش خبر ورزشی صدا و سیما پخش شد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اینکه کودکان و نوجوانان کشور از جمله نوه‌های خود او کسی مثل رونالدو را می‌شناسند، اما فرماندهان سپاه و یا به گفته او دانشمندان مشغول به کار در جمهوری اسلامی را نمی‌شناسند.

در این بخش از خبر ورزشی صدا و سیما، گزارشگر از کریستیانو رونالدو به عنوان «یکی از پرچم‌داران حمایت از مردم فلسطین» یاد کرده و گزارشی با عنوان «پیراهنی که با غاصبان نرسید» پخش می‌شود. در ادامه، این گزارش تلاش می‌کند با اشاره به اقدام حدود ۱۰ سال قبل رونالدو در فروش کفش‌ طلای ورزشی خود برای اهداف خیرخواهانه‌ این بازیکن، همچون ساخت مدرسه برای کودکان غزه، او به عنوان یک فرد ضداسرائیلی و حامی فلسطین به تصویر کشیده شود.

کریستیانو رونالدو، یکی از چهره‌های جهانی فوتبال پرتغال، بارها با اهداف خیرخواهانه دست به انجام اقداماتی زده است. حدود دو سال قبل او هتل‌های خود در کشور پرتغال را به بیمارستا‌ن‌های مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا تبدیل کرد تا به این بیماران خدمات رایگان درمانی ارائه شود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

حمایت از کودکان سوریه نیز یکی از این نوع اقدامات بود که بارها از او سر زده بود. با این حال صدا و سیمای جمهوری اسلامی با جعل اظهارات این بازیکن سرشناس فوتبال، تلاش کرد گفته‌های او را همسو با رویکردهای سیاسی و ایدئولوژیک خود تحریف کرده و تغییر دهد. این اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی از نظرها دور نماند و واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

***

این گزارش نادرست با واکنش‌های مختلف و اغلب تند کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانید. در پایان مطلب هم می‌توانید گزارش کامل این بخش خبری با عنوان «ورزش، میدان مقاومت» را ببینید.

و در ادامه گفت من اسرائیلی‌ها را با رِزین مورد هدف قرار می‌دهم

کل گزارش دروغ بود فقط این قسمتش نبود

اینا فکر کردن که ده دوازده سال پیشه الان انقدر تکنولوژی پیشرفت کرده که گنداشون لو بره

من اینو دیدم واقعا سوژه بود! حتی کریس به بازیکن اسراییلی گفت بیا تو رختکن بگیر پیراهن رو

بعد اونجایی که تو گزارش میگه بازیکن اسرائیلی میخواست پیرهن کریسو بگیره، اون کاپیتان تیم ملی ایسلند، آرون گونارسون بوده؛ چقدر دروغ به خورد ملت میدن!

میدونیم خر هستیم ولی اینقدر واضح به روی هم نیاریم بهتره

وی افزود: با مارسلو با یک سطل آب اسرائیل را نابود خواهیم کرد

همین کارا رو‌ میکنین که تلگرامو فیلتر میکنن دیگه خب پخش نکنین اینارو

حالا فهمیدین چرا باید از حقوقمون صیانت کنن یا بیشتر توضیح بدن؟

شما یادتون نمیاد یه موقعی میگفتن کاکا مسلمون شده یا ریبری شیعه ‌شده اسمش شده بلال!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy