Saturday, Jun 18, 2022

صفحه نخست » دو آمریکایی در جنگ اوکراین به اسارت روسیه درآمدند

uk_061822.jpgپخش تصاویر دو آمریکایی مفقود شده در اوکراین از تلویزیون روسیه

رئیس جمهوری ایالات متحده به خبرنگاران گفت که از محل اختفای این دو سرباز سابق آمریکایی اطلاعی ندارد

العربیه - کانال تلویزیون دولتی روسیه، جمعه 28 خرداد ویدیوهایی را در شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود از دو شهروند آمریکایی پخش کرد که به عنوان داوطلب نبرد در کنار نیروهای اوکراینی به این کشور رفته و چند روزی است که ناپدید شده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده جمعه به خبرنگاران گفت که از محل اختفای این دو سرباز سابق آمریکایی که بستگانشان از هفته گذشته خبری از آن‌ها ندارند، بی‌اطلاع است.

بایدن تاکید کرد که در شرایط کنونی آمریکایی‌ها نباید به اوکراین بروند.

از سویی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، اطلاعاتی درباره ناپدیدشدن شهروند سوم آمریکایی «در هفته‌های اخیر» وجود دارد.

رومن کوساریف، روزنامه‌نگار روس که با کانال تلویزیونی دولتی روسیه «آر.تی» همکاری می‌کند، شامگاه جمعه ویدیویی را در «تلگرام» از «الکساندر درویک» منتشر کرد.

درویک که در این ویدیو لباس نظامی پوشیده و به نظر می‌رسید ظاهرا در دفتری نشسته است، گفت: «مادرم، فقط می‌خواهم به شما بگویم که من زنده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر به خانه برگردم.»

شبکه آر.تی همچنین در تلگرام ویدیویی از «اندی هوین» پخش کرد که در آن توضیح می‌دهد او و الکساندر درویک در نزدیکی خارکیف (شرق اوکراین) در حال «نبرد با نیروهای روس» هستند.

هوین افزود: «نیروهای روسی، مواضع ما را تصرف کرده و ما مجبور به عقب‌نشینی شدیم.»

او گفت که آنها پس از چند ساعت مخفی‌شدن، تسلیم نیروهای روسیه شدند.

آر.تی ویدیوهای دیگری از این دو شهروند آمریکایی پخش کرد که گفتند: « ما با جنگ مخالفیم.»

هنوز مشخص نیست که این دو سرباز سابق آمریکایی در چه شرایطی صحبت کرده یا چه کسی آنها را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، سه شهروند آمریکایی در بین گروهی از کهنه سربازانی هستند که به دیگر داوطلبان خارجی برای نبرد در کنار نیروهای اوکراینی پیوسته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

سومین آمریکایی مفقود شده، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا با بیش از بیست سال سابقه کار است. طبق گفته همسرش به «سی.ان.ان»، آخرین اطلاعات در مورد او، مربوط به اواخر ماه آوریل است.

دادگاه وابسته به دولت جدایی‌طلب طرفدار روسیه در منطقه دونتسک در شرق اوکراین در 9 ژوئن، حکم اعدام «آیدن آسلین» و «شون بنر» اهل بریتانیا و «ابراهیم سعدون» شهروند مراکشی را به اتهام مشارکت در نبرد به عنوان «مزدور» صادر کرد که به گفته روس‌ها در منطقه ماریوپول دستگیر شدند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنج‌شنبه گفت: «روس‌ها تعهداتی دارند. باید با نیروهای مسلح اوکراین - و همچنین داوطلبانی که ممکن است از کشورهای ثالث آمده و در نیروهای مسلح ادغام شده باشند - مطابق با کنوانسیون ژنو به عنوان اسیر جنگی رفتار کنند.»

کاخ سفید هنوز واکنش علنی و جدی به موضوع آمریکایی‌های ناپدید شده در اوکراین که ممکن است به چالشی جدید با روسیه تبدیل شود، از خود نشان نداده است.

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید هم پنج‌شنبه با ابراز همبستگی دولت با خانواده‌های مفقودشدگان، گفت که دولت ایالات متحده «تلاش زیادی می‌کند تا از محل نگهداری آنها آگاه شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy