Wednesday, Jun 22, 2022

صفحه نخست » خبرآنلاین: چرا قیمت بلیت کنسرت ابی ارزان‌تر از حجت اشرف‌زاده است

ebi_062222.jpgقیمت تک بلیت کنسرت برخی از خوانندگان ایرانی در بازار سیاه به ۲ میلیون تومان هم رسیده است در حالی که کنسرت برخی از خوانندگانی مانند ابراهیم حامدی در کالیفرنیا معادل یک میلیون و ۹۳۲ هزار تومان است

مهسا بهادری - خبرآنلاین

رستوران لاکچری، ماشین لاکچری و حتی تئاتر لاکچری را دیده و شنیده بودیم؛ اما کنسرت لاکچری پدیده‌ عجیبی است که اتفاقا از آن هم استقبال می‌شود، البته از جانب افرادی که وضعیت معاششان بسیار خوب است و دخلشان بسیار بیش‌تر از خرجشان است، به قدری که توانایی پرداخت هزینه بلیت ۴ میلیون تومانی را هم دارند.

بلیت‌هایی که تیر خلاص بر پیکر بی‌جان فرهنگ است اما چه کسی از این ماجرا گلایه دارد؟ تقریبا هیچ‌کس! سامانه خرید بلیت که باز می‌شود، دلال آن را با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌خرد، سالن در کمتر از نیم ساعت پر می‌شود. تا اینجای کار خواننده و برگزار کننده از شرایط و پر شدن سالن رضایت کامل دارند؛ اما نوبت به مخاطبی می‌رسد که دوست دارد صدای خواننده مورد علاقه‌اش را به صوت زنده بشنود اما هیچ صندلی‌ای برای او وجود ندارد. اینجا مخاطبان دو دسته می‌شوند، دسته‌ای که با حسرت منتظر می‌مانند که یا فرجی حاصل شود یا خواننده دوباره کنسرت برگزار کند. دسته دیگر اما موجودی کارتشان را نگاه می‌کننده و متوجه می‌شوند، می‌توانند دست به دامن بازار سیاه شوند.

همین کار را هم انجام می‌هند و بلیت با بیشینه قیمت ۵۰۰ هزارتومان را با هزینه بیش از یک میلیون تومان تهیه می‌کنند. تا اینجای کار همه از نتیجه کار راضی هستند؛ اما نتیجه چیزی نیست جز نابودی فرهنگ و خرید هنر با پول!

مخاطبان پس از دو سال وقفه بخاطر شرایط کرونایی، با آغوش باز از کنسرت‌ها استقبال کردند و دلالان هم فرصت را غنیمت شمردند و از آب گل‌آلود ماهی گرفتند. این ماجرا زمان خرید بلیت‌های کنسرت همایون شجریان بیش‌تر به چشم آمد.

بلیت‌های ۱۷ سانس از کنسرت‌های همایون شجریان در حالی به فروش رفت که بسیاری از طرفداران این خواننده به نحوه بلیت‌فروشی اعتراض داشتند. این در حالی است که همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها، سامانه اینترنتی فروش بلیت این کنسرت از کار افتاد و فروش بلیت‌ها نیز متوقف شد. قیمت ۳ بلیت در جایگاه E همکف در بازار سیاه ۲میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام شد درصورتی که قیمت بلیت این جایگاه در سامانه، ۳۸۵ هزار تومان ثبت شده بود. البته قیمت بلیت در جایگاه B هم به هرعدد یک میلیون تومان رسیده بود.

عذر خواهی همایون شجریان

این قیمت‌ها و متوقف شدن سامانه و به قدری مورد حمله قرار گرفت که همایون شجریان در صفحه شخصی‌ اینستاگرامش در توضیح این اتفاق نوشت: «دوستان عزیز با پوزش بسیار در همان دقایق اولیه سامانه فروش بلیت با تراکنش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد که با وجود تمهیدات قبلی باعث کندی بسیار زیاد در سامانه شد. اندکی از مراجعان در دقایق اولیه موفق به تهیه بلیت و بسیاری دیگر با مشکل روبه‌رو شدند.در این وضعیت از سایت تقاضا کردم که فروش متوقف شود تا به سازوکاری کارآمدتر برسیم و خدمتتان اعلام می‌کنیم. خواهشمندم از خرید بلیت از سایت‌های دیگر و با قیمت گزاف خودداری فرمایید. عزیزان به غیر از روزهای اول، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه که شروع مجدد ارائه بلیت آنها متعاقباً اعلام خواهد شد، با تمدید روزهای بیشتر کنسرت تاریخ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و هفدهم، هجدهم و نوزدهم تیرماه نیز برای حضور شما علاقه‌مندان به آنها اضافه خواهد شد.»

با وجود همه این تمهیدات، بلیت‌های این کنسرت سر از بازار سیاه درآورده و با قیمت‌های نامعقولی در حال خریدوفروش است. اگر سری به یکی از وب‌سایت‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، آگهی‌های فروش بلیت‌های این کنسرت را پیدا می‌کنید.

فقط همایون شجریان در دام دلالان نیفتاده است

به بهانه قیمت بلیت‌های کنسرت همایون شجریان، در سایت‌های آگهی آنلاین کلید واژه «بلیت» را هم سرچ کردیم و متوجه شدیم فقط کنسرت همایون شجریان نیست که گیر دلالان افتاده است. علیرضا عصار، فرزاد فرزین، علیرضا طلیسچی، گرشا رضایی، بهنام بانی و حجت اشرف‌زاده هم درگیر این ماجرا هستند.

قیمت‌هایی که در سایت آگهی آنلاین برای کنسرت عصار و فرزین تعیین شده بود، نهایتا ۱۵۰ هزارتومان با قیمت واقعی فاصله داشت. اما قیمت بلیت گرشا رضایی در ردیف اول دانه‌ای یک میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان است. ناگفته نماند که بیش‌ترین قیمت بلیت برای کنسرت حجت اشرف‌زاده به دانه‌ای دو میلیون تومان می‌رسد.

در حالی قیمت هر بلیت کنسرت حجت اشرف‌زاده در بازار سیاه ۲ میلیون تومان است که قیمت کنسرت ابراهیم حامدی با نام هنری ابی از ۶۹ دلار شروع می‌شود و تا ۴۳۳ دلار ادامه دارد.

نکته اصلی ماجرا این است که قیمت بلیت کنسرت ابراهیم حامدی در کالیفرنیا با دلار ۲۸ هزارتومانی، معادل یک میلیون و ۹۳۲ هزار تومان است، اما قیمت کنسرت یک خواننده ایرانی در کشور خودش هر عدد ۲ میلیون تومان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy