Friday, Jun 24, 2022

صفحه نخست » حمله فائزه هاشمی به علی خامنه‌ای

faezeh_062422.jpgفائزه هاشمی با انتشار ویدیویی از عملکرد علی خامنه‌ای انتقاد کرد

فائزه هاشمی: دشمن ما همین‌جا است

ایندیپندنت فارسی - فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طیف وسیعی از آسیب‌های اجتماعی و ارائه مجموعه‌ بزرگی از آمارهای رسمی و دولتی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حکومتی در ایران را مسئول و مقصر وضعیت کنونی در کشور معرفی کرد و در پایان صحبت‌هایش نتیجه‌گیری کرد «دشمن ما همین‌ جا است.»

گفته‌های پایانی صحبت‌های روز شنبه چهارم تیرماه فائزه هاشمی رفسنجانی، در معرفی عامل اصلی نابسامانی‌های اجتماعی و سرکوب‌های سیاسی در ایران، اشاره به شعار شناخته‌شده اعتراض‌های اخیر در ایران و مسئولیت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دارد.

در تظاهرات‌ها و اعتراض‌های سال‌های اخیر در ایران، گروه بزرگی از معترضان، سیاست تبلیغاتی-رسانه‌ای حاکمیت جمهوری اسلامی، مبنی بر معرفی آمریکا به عنوان «دشمن»، را زیر سوال برده‌اند. معترضان در مقابل شعار داده‌اند: «دشمن ما همین‌جا است/ دروغ می‌گن آمریکا است.»

فائزه هاشمی در ابتدای صحبت‌های ویدئویی روز شنبه خود به گستره وسیعی از مسائل و مشکلات اقتصادی در ایران، از جمله فساد سازمان‌یافته، گسترش فقر و خروج سرمایه از کشور اشاره کرد.

به‌گفته فائزه هاشمی، دست‌کم پنج هزار مورد اختلاس در کشور گزارش شده است و حجم ریالی اختلاس‌ها در ایران ۳۰۰ درصد بیشتر شده است.

فائزه هاشمی، با اشاره به پرونده برخی از نام‌آشناترین متهمان مالی، از جمله بابک زنجانی و انتشار فهرست «ابربدهکاران بانکی»، به وضعیت آشفته و غیرقابل کنترل فساد سازمان‌یافته و مستمر در ایران اشاره کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

«فرار سرمایه‌ها از کشور» از دیگر مشکلات اساسی اقتصادی است که در گفته‌های روز شنبه فائزه هاشمی رفسنجانی برجسته شد. به گفته او، در حال حاضر سالانه ۱۸ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود.

در بخش مسائل و مشکلات اجتماعی، فائزه هاشمی به شمار بالای «حاشیه‌نشینان» در ایران اشاره کرد. بر اساس آمار ارائه شده، در حال حاضر شمار حاشیه‌نشین‌های کشور به ۱۳ میلیون نفر رسیده که یک‌ششم جمعیت کل کشور است.

به گفته فائزه هاشمی در حال حاضر، دستکم ۸۰ درصد مردم ایران به‌خاطر مشکلات اقتصادی از تهیه مواد غذایی لازم و کافی، مانند میوه‌ و سبزیجات، ناتوانند.

به‌گفته این فعال سیاسی، ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران در وضعیتی قرار دارند که نیاز به یارانه‌های دولتی و کمک‌های فوری نهادهایی مانند «کمیته امداد» دارند.

مهاجرت گسترده نخبگان، کارشناسان و متخصصان از کشور از دیگر مسائل اجتماعی است که در صحبت‌های روز شنبه فائزه هاشمی رفسنجانی برجسته شد. به گفته این نماینده پیشین مجلس، سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار متخصص از کشور خارج می‌شود.

فائزه هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه خودش به مهاجرت و پناهندگی ده‌ها ورزش‌کار و قهرمان ملی در ایران اشاره کرد. به‌گفته او طی سال‌های گذشته، دستکم ۶۱ ورزشکار و قهرمان ملی در ایران در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی داده‌اند.

افزایش قابل ملاحظه سرقت و شمار بالای زندانیان در کشور، از دیگر موضوع‌هایی است که در صحبت‌های روز شنبه فائزه هاشمی رفسنجانی به آن اشاره شد. او در ادامه صحبت‌هایش به موارد بالای خودکشی، قتل‌ها و خشونت‌های ناموسی، به عنوان آسیب‌های اجتماعی آشکار در ایران اشاره کرد.

اعتراض به سرکوب‌های سیاسی و برخورد با اعتراض‌های اجتماعی، از دیگر مسائلی است که در صحبت‌ها روز شنبه فائزه هاشمی رفسنجانی بازتاب داشت.

این فعال سیاسی در ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ضعیف و شکننده دانست و گفت این وضعیت به قدرت‌گیری و نفوذ بیشتر اسرائیل در خاورمیانه منتهی شده است.

در پایان، فائزه هاشمی رفسنجانی به طعنه تنها موفقیت حاکمیت در ایران را پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی معرفی کرد. او در پایان نتیجه گرفت عامل اصلی تمامی این آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی فراگیری اقتصادی و سیاسی، دستگاه‌های اجرایی و حکومتی است و «دشمن» واقعی مردم در داخل کشور است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy