Tuesday, Jul 19, 2022

صفحه نخست » مهمانی ده کیلومتری حکومت؛ این‌جا حجاب اجباری نبود

ونوس امیدوار - ایران وایر

یک شهروندخبرنگار با ارسال تصاویری از مهمانی حکومتی عید غدیر که در خیابان ولی‌عصر تهران برگزار شد، برای ایران‌وایر نوشته است: «در مراسم مذهبی می‌خواهند عموم مردم را با خود همراه کنند و در این کار از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند. دیروز خبری از گشت‌های ارشاد برای به قول خودشان مبارزه با بدحجابی نبود. در این مواقع می‌خواهند بگویند همه مردم حتی مخالفان حجاب اجباری هم با ما همراه‌اند و به همین دلیل از بگیر و ببندهای همیشگی خبری نیست.»

h1.jpgاعیاد مذهبی همیشه فرصت مناسبی برای نمایش قدرت حاکمیت در نشان دادن حضور عامه مردم در صحنه است، دیروز هم که عید غدیر بود، بار دیگر این فرصت پیش آمد تا بسیج، سپاه، هیات‌های مذهبی و موکب‌داران با کمک شهرداری به جمع کردن مردم در خیابان ولیعصر از فاصله چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی به طول ۱۰ کیلومتر، بپردازند و با توزیع رایگان شیرینی، شربت، ساندویچ، بلال، میوه و حتی ایستگاه نقاشی کودکان و کمک گرفتن از برخی مجریان صدا و سیما در شلوغ کردن این مراسم، شمار زیادی از شهروندان را به اینجا بکشانند.

h2.jpgدر این مراسم که به شدت در کنترل بسیج، سپاه و نیروی انتظامی بود، خبری از بگیر و ببرهای این روزهای حجاب اجباری نبود و حتی کسی به دختران دوچرخه‌سوار هم کاری نداشت. چاشنی این مراسم هم پخش مولودی، آهنگ‌های شاد و سرود «سلام فرمانده» با صدای بسیار بلند بود، تا جایی که صدای آن در خیابانهای مجاور هم به گوش می‌رسید.

اطلاع‌رسانی‌های وسیعی از چند روز پیش با نصب هزاران بیلبورد و پرده‌نویسی در سطح شهر و همچنین ارسال چندین نوبت پیامک، برای به خیابان کشیدن مردم و نشان دادن همراهی‌شان با حاکمیت انجام شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این مهمونی ۱۰ کیلومتری از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ شب ادامه داشت و با رها کردن انبوهی از زباله میوه، ظرف‌های یک‌بار مصرف و کاغذ در کف خیابان به پایان رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy