Wednesday, Jul 20, 2022

صفحه نخست » آموزش و پرورش تقصیر آزار جنسی معلم ۵۵ ساله به دانش‌آموزان را گردن والدین انداخت

class_071722.jpgمعلمی که ۱۸ دختر دانش‌آموز را «آزار جنسی» داده بود، به فقط ۵ سال زندان محکوم شد

ایندیپندنت فارسی - در پی انتشار خبر آزار جنسی یک معلم ۵۵ ساله به شماری از دختران دانش‌آموز در شهرستان فردوس، علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی، از دستگیری متهم خبر داد و گفت که او سوءسابقه نداشت. این در حالی است که معلم خاطی پیش‌تر با همین عنوان اتهامی، در دادگاه به پنج سال حبس محکوم و با وثیقه آزاد شده بود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه متهم با هویت م. د و ۲۸ سال سابقه کار هیچ‌ سوء‌سابقه‌ای نداشت، به خبرگزاری ایرنا گفت که نامبرده با هماهنگی هفت نفر از والدین، در پارکینگ خانه‌اش برای دانش‌آموزان کلاس خصوصی برگزار می‌کرد.

این مقام دولتی در خراسان جنوبی با سلب مسئولیت از آموزش‌ و پرورش، مدعی شد که «برگزاری این‌گونه کلاس‌ها به‌ هیچ‌ عنوان مورد تایید آموزش‌وپرورش نیست و برگزار نشدن این‌گونه کلاس‌ها بارها توصیه شده است».

او بدون اشاره به آزار جنسی معلم خاطی به دانش‌آموزان گفت: «فرد مذکور طی فرایند آموزش، به اذعان دانش‌آموزان، متاسفانه آنان را تحت آزار کلامی و جسمی قرار داده است.»

موسوی‌نژاد با اعلام خبر دستگیری متهم وعده داد که این موضوع در دادگستری و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش‌ و پرورش رسیدگی می‌شود.

خبر آزار جنسی معلم ۵۵ ساله اهل فردوس که روز سه‌شنبه ۲۸ تیر در فضای مجازی منتشر شد، واکنش‌ بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. بر اساس این خبر، که برخی رسانه‌های رسمی نیز آن را بازتاب داده‌اند، متهم دست‌کم به ۱۸ دختر دانش‌آموز ۸ تا ۱۱ ساله تعرض کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

تصویر یک حکم دادگاه که در رسانه‌ها منتشر شد، اثبات می‌کند که نامبرده پیش‌تر در دادگاه به دلیل «آزار و اذیت جنسی تماسی»، «بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن طفل» و «در دسترس قرار دادن محتوای مستهجن و مبتذل برای اطفال و نوجوانان» به پنج سال حبس و دو سال محرومیت از اقامت در استان خراسان جنوبی محکوم شده بود اما در نهایت، با سپردن وثیقه‌ای ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفته می‌شود در پرونده اخیر نیز مدیر مدرسه وقتی از جریان تعرض معلم به دانش‌آموزان باخبر شد، آن را به رئیس آموزش‌ و پرورش شهرستان فردوس اطلاع داد اما ضمن تهدید به برکناری، به سکوت دعوت شد.

آموزش‌ و پرورش در سال ۱۳۹۸ هم وقتی خبر تعرض جنسی یک معلم به دانش‌‌آموزان پسر دبیرستان معین تهران منتشر شد، همین رویه را در پیش گرفت و از خود سلب مسئولیت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy