Wednesday, Jul 20, 2022

صفحه نخست » واکنش حسین شریعتمداری به حکم حمید نوری

shariatmadari_071722.jpgچرا باید اتباع اروپایی در ایران امنیت داشته باشند؟

مسعود سالاری - رادیو بین المللی فرانسه

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌گوید مسئولان ایران در واکنش به محکومیت حمید نوری در سوئد و اسدالله اسدی در بلژیک، باید دست به «اقدام پشیمان‌کننده» علیه این کشورها بزنند.

شریعتمداری در سرمقاله کیهان در روز چهارشنبه ۲۹ تیر نوشت: «وقتی شهروندان ایرانی در کشور‌های اروپایی امنیت ندارند، چرا باید اتباع آن کشور‌ها در ایران از امنیت کامل برخوردار باشند؟»

وی «راه چاره» را در اقدام مسئولان خواند و نوشت: «وظیفه مسئولان ذی‌ربط است که [...] به دولت‌های اروپایی و در این مورد به دولت‌های سوئد، آلمان، فرانسه و بلژیک، نشان بدهند که [...] متهم کردن و بازداشت بی‌جرم و علت اتباع ایرانی چه هزینه سنگینی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.»

حمید نوری، دادیار پیشین قوه قضایه ایران به دلیل نقش داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷، در دادگاهی در سوئد به حبس ابد محکوم شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اسدالله اسدی نیز در بلژیک به همراه چند شهروند ایرانی‌تبار دیگر به دلیل برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی علیه مجاهدین خلق در فرانسه در سال ۲۰۱۸، به ۲۰ سال زندان محکوم شد. این حکم در روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دادگاه تجدیدنظر شهر آنتورپ تأیید شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy