Friday, Jul 22, 2022

صفحه نخست » فصل عاشقی نعلین و پوتین روی میدان مین

roostaee_072222.jpgفرزانه روستایی - خاورمیانه درگیر مسائل لاینحل مهمی است که یک سر همه آنها به ایران وصل است. از قضا کلید بسیاری از این تحولات نیز در دفتر کار پوتین قرار دارد و معامله اخیر علی خامنه ای و ولادیمیر پوتین می رود تا فصل های خطرناکی را برای کشور بگشاید.

سفر پوتین به تهران با رعایت حداقل پروتکل های تشریفات و دیدار غیر قابل انتظار او با مسئولان ایرانی حاکی از این است که اوضاع جنگ در اکراین خوب پیش نمی رود. اگر قرار است جمهوری اسلامی نوظهور در صنایع نظامی به روسیه پهپاد صادر کند معنایی جز این ندارد که سلاح های دسته سوم و چهارم و از رده خارج ناتو توانسته است ارتش پوتین را نابود و محتاج ایران کند. در حالیکه سلاح های ایران هنوز در هیچ درگیری واقعی آزمایش پس نداده است.

از سویی، سفر کم دستاورد بایدن که زمینه ساز تکمیل سازماندهی یک سیستم دفاع ضد موشکی منطقه ای در میان کشورهای عربی علیه ایران شده است جمهوری اسلامی را واداشت تا به صورت دوفاکتو از زبان خرازی وزیر خارجه محمد خاتمی اعلام کند که تقریبا به تکنولوژی سلاح هسته ای دست یافته است. اینکه وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون و سیا نسبت به درگیر شدن ایران در جنگ اکراین زود عکس العمل نشان دادند و از ایران خواستند تا بین برجام و روسیه یکی را انتخاب کند حاکی از این است که منطقه و جمهوری اسلامی آخوندی در جریان احتمالی یک قمار بزرگ قرار دارد که ممکن است سرنوشت کشور را برای همیشه تغییر دهد.

حال که جمهوری اسلامی رویای امضای برجام و خروج سپاه از لیست سازمان های حامی تروریسم در آمریکا و نیز سرازیر شدن سودهای ناشی از پایان تحریم به کشور را از دست داده است تصمیم گرفته تا همه امید خود را به روسیه ببندد.

بزودی شاهد قطار تابوت هایی هستیم که از جنگ مقدس اکراین وارد می شود و مسئولان می توانند بگویند راه قدس اگر از کربلا نگذشت ممکن است از مسیر اکراین میسر شود. اما هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی بخاطر هم پیمانی با مسکو ممکن است انگیزه ای مضاعف را برای اسراییل فراهم کند تا با همکاری پیدا و پنهان اعراب ضربه ای کاری به ایران وارد کنند.

بی شک دور جدیدی از تنش بین ایران با غرب و نیز درگیر شدن در جنگ اکراین که هیچ قرابت سیاسی اجتماعی و فرهنگی با ایران ندارد چنان خطای بزرگی است که همانند روزهای آغاز جنگ عراق علیه ایران باید از آن ترسید. اقتصادی که ورشکسته است و از سوی متحدان روحانیون شیطان پرست غارت شده است تحمل یک شوک و یک زلزله دیگر را ندارد. این خطای استراتژیک با هیچ خطای دیگری قابل مقایسه نیست. زیرا عوارض آن هم از عواقب فاجعه فعالیت های هسته ای ایران بیشتر است و هم از عوارض جنگ هشت ساله که زخم های آن هرگز التیام نیافت.

به همین دلیل تصمیم دلبخواه شخص علی خامنه ای در پیروی محض از روسیه در بحرانی که بخش مهمی از آن هنوز آغاز نشده باشد سیاهترین قسمت سالهای تاریک نظام ولایت فقیه است که روزی پاسخ مناسب و دندان شکن کافی از مردم دریافت خواهد کرد.

دوستی علی خامنه ای و پوتین معامله ای است بر سر همه نان و سرنوشت کشور. تو گویی علی خامنه ای عاشق و شیفته همسایه شمالی شده است در حالیکه حتی از ابتدایی ترین قوانین سیاست در شرایط خطرناک آگاهی ندارد.

کانال یوتوب فرزانه روستایی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy