Friday, Jul 22, 2022

صفحه نخست » "موساد در یک مرکز حساس اصفهان بمب‌ کار گذاشته بود"

natanz_072322.jpgایران اینترنشنال - یک روز پس از اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره بازداشت «شبکه‌ای از عوامل موساد»، سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، اعلام کرد که این افراد در یک مرکز «حساس» در اصفهان، « مواد منفجره کار گذاشته بودند و تنها چند ساعت تا انفجار باقی مانده بود.»

سایت نور نیوز نوشت که این افراد «از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شدند و ضمن شناسایی یکی از مراکز حساس کشور در استان اصفهان، قصد داشتند نسبت به انفجار آن اقدام کنند.»

این سایت تاکید کرد که «حتی مواد منفجره شدید الانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده و تنها چند ساعت به اجرای مرحله نهایی عملیات» باقی مانده بود.

سایت نورنیوز به نام مرکز «حساس» در اصفهان اشاره نکرده است. تعدادی از مراکز اتمی ایران از جمله سایت نطنز در استان اصفهان واقع شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پس از انفجار ۲۲ فروردین سال گذشته در تاسیسات نطنز، فریدون عباسی، رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود که در ۱۵ سال گذشته، پنج انفجار «بزرگ» در تاسیسات هسته‌ای نطنز رخ داده است.

سایت نورنیوز همچنین نوشت که «عناصر عملیاتی این شبکه» ماه‌ها «در یکی از کشورهای آفریقایی تحت آموزش بوده‌ و چندین نوبت نیز عملیات مورد نظر را به صورت شبیه‌سازی شده اجرا کردند.»

یک روز پیش از گزارش سایت نورنیوز، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که «شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی» اسرائیل را بازداشت کرده و آنان قصد انجام «اقدامات خرابکارانه در برخی نقاط حساس» را داشتند.

خبر بازداشت این شبکه در ایران دو روز پس از آن منتشر می‌شود که ایران اینترنشنال در گزارشی اختصاصی خبر داده بود که یک مقام ارشد دیگر سپاه پاسداران به نام یدالله خدمتی، در ایران مورد بازجویی ماموران موساد قرار گرفته و در این بازجویی چند ساعته اطلاعاتی درباره انتقال سلاح به سوریه، عراق، لبنان و یمن داده است.

ایران اینترنشنال نهم اردیبهشت‌ماه نیز در گزارشی اختصاصی از ویدیوی بازجویی موساد از منصور رسولی، مرتبط یگان ۸۴۰ نیروی قدس، در داخل ایران خبر داد که او در آن به ماموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy