Monday, Jul 25, 2022

صفحه نخست » حجاب اجباری برای مردگان؛ ۹۸ سنگ قبر بی‌حجاب در بهشت زهرا «اصلاح» شد

ایران وایر - شار نهادهای جمهوری اسلامی برای تحمیل سیاست حجاب اجباری به سنگ قبرهای درگذشتگان نیز رسیده و مدیر عامل سازمان بهشت زهرا از جمع‌آوری ۹۸ سنگ قبر که تصاویر بی حجاب داشتند، خبر داده است.

sgh.jpgبه گزارش خبرگزاری فارس، سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا گفت: در چند ماهه اخیر و پس از هماهنگی با خانواده متوفیان، ۹۸ سنگ قبر که تصاویر «مکشوفه» داشتند، جمع آوری و اصلاح شد.

غضنفری گفت موضع وی درباره حک تصاویر بی حجاب بر سنگ قبرها از اول مشخص بوده و به همین خاطر مورد استهزای رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

مدیر عامل بهشت زهرا همچنین مدعی شد «شهروندان و خانواده‌های متوفی بسیاری هم گلایه‌های بسیاری دارند و از اینکه قبور مومنین در این آرامستان به شکل غیر اسلامی تزئین می‌شود، مکدر هستند»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

غضنفری به سنگ فروشان و نصابان سنگ قبر نیز هشدار داد در صورتی که نسبت به نصب چنین تصاویری اقدام کند، با آن مجموعه به طور کامل قطع ارتباط کرده و دیگر اجازه فعالیت به آن‌ها داده نخواهد شد.

دویچه وله - خبرگزاری فارس که به محافل امنیتی و نظامی نزدیک است، پیش‌تر از کمپین "مخاطبان فارس" برای مواجهه با حکاکی سنگ‌‌های "مکشوفه" زنان متوفی حمایت کرده بود.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا گفته تصاویر نصب شده، همگی متعلق به قبل از تصدی او در این مقام هستند و در دوره او جلوی این روند گرفته شده است.

حساسیت‌ها نسبت به سنگ قبر زنان صرفا به حجاب محدود نیست بلکه مقاومت در برابر تصویر آنها در هر شکل را نشان می‌دهد. یک سال و نیم قبل در شهر رویان (علمده) مازندران، خانواده‌های درگذشتگان با سنگ‌های مخدوش شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عزیزان خود در گورستان روبرو شدند. اقدامی خودسرانه که به دستور هیات امنای آرامستان و با پاشیدن رنگ روی قبور منقش به تصویر زنان صورت گرفته بود.

آن زمان رسانه‌های داخلی نوشتند تصاویر "متعلق به بانوان مسنی بوده است که حجاب اسلامی کاملی داشتند". این رفتار نگرانی و اعتراض جدی خانواده‌های متوفیان و واکنش کاربران شبکه‌های مجازی را در پی داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این اقدام جدید سازمان بهشت زهرا هم‌زمان شده با موج جدیدی از دستگیری مخالفان حجاب اجباری و صدور دستورالعمل‌های جدید برای رعایت حجاب در ادارات و اماکن دولتی. از جمله اینکه گفته شده برخی بانک‌ها از ارائه خدمات به زنان بدحجاب منع شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy