Thursday, Jul 28, 2022

صفحه نخست » سوئد: گزارش وزارت اطلاعات ایران مربوط به بازداشت شهروند سوئدی در اردیبهشت است!

swe_073122.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وزارت امور خارجه سوئد، در واکنش به گزارش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازداشت یک شهروند سوئدی، ضمن تایید این بازداشت، اعلام کرد: این موضوع مربوط به ماه مه، اردیبهشت ماه گذشته است و این وزارتخانه مشغول «کار» بر روی این پرونده است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۸ مرداد، در بیانیه‌ای، از بازداشت یک تبعه سوئدی در ایران خبر داد و اعلام کرد این «تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت» شده است.

وزارت امور خارجه سوئد، ساعاتی پس از انتشار بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر بازداشت یک شهروند ۳۰ ساله سوئدی در ایران، در وبگاه این وزارتخانه، موضوع بازداشت شهروند خود در ایران را مورد تایید قرار داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوئد تاکید شده است که این پرونده مربوط به اردیبهشت ماه است و این وزارتخانه مشغول «کار» بر روی این پرونده است.

در ماه اردییهشت، یک هفته پس از هشدار سوئد به شهروندان خود در مورد سفر به ایران، رسانه‌های این کشور از دستگیری یک گردشگر سوئدی هنگام خروج از ایران خبر داده بودند. در آن زمان جزئیات این بازداشت منتشر نشده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه روز شنبه هشتم مرداد، بدون ذکر هویت فرد بازداشت شده، اعلام کرد: متهم سوئدی در سفرهای چندگانه‌ی پیشین به ایران، به‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود.

بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، تنها چند روز پس از اعلام حکم حبس ابد در سوئد، برای حمید نوری، متهم به دست داشتن در اعدام‌های تابستان ۶۷، منتشر شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه اخیر خود، به کشور سوئد هشدار داد: در حالی که این کشور به «مامن تروریست‌ها» تبدیل شده است، در صورت «ادامه این رویه‌ی جاسوسی نیابتی»، «واکنش متناسب» را از سوی ایران دریافت خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy