Tuesday, Aug 9, 2022

صفحه نخست » حمله اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در مارالاگو

fbi_080722.jpgرادیو فردا - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، روز دوشنبه اعلام کرد که عمارت معروف او با نام «مار-آ-لاگو» در ایالات فلوریدا مورد «هجوم» ماموران اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) قرار گرفته است.

آقای ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به همکاری با دستگاه‌های ذیربط دولتی، این هجوم از پیش اعلام نشده به خانه من، اقدامی ضروری یا مناسب نبود.»

رئیس جمهوری سابق ایالات متحده اما نگفت که دلیل هجوم نیروهای اف‌بی‌آی به محل سکونت و باشگاه اختصاصی او چه بوده است.

وی اظهار داشت، مار-آ-لاگو «هم‌اکنون تحت محاصره، هجوم و در اشغال شمار زیادی از ماموران اف‌بی‌آی است. آنها حتی گاوصندوق من را هم شکستند.»

یک منبع مطلع در ماه آوریل گفته بود که وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات اولیه‌ای را درباره اقدام ترامپ در انتقال اسناد رسمی ریاست جمهوری به عمارت خود در فلوریدا آغاز کرده است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که اداره بایگانی و سوابق ملی ایالات متحده در ماه فوریه به کنگره اطلاع داد که پانزده جعبه از اسناد کاخ سفید را در عمارت مار-آ-لارگو پیدا کرده است و بعضی از این اسناد نیز محرمانه بوده‌اند.

همان زمان کمیته نظارت مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که درباره اقدامات آقای ترامپ تحقیق می‌کند و همچنین از اداره بایگانی و سوابق ملی خواست که اطلاعات بیشتری در اختیار آن بگذارد.

واشینگتن‌پست به نقل از یک منبع مطلع تایید کرده که ماموران اف‌بی‌آی در رابطه با همین پرونده به حکم دادگاه خانه آقای ترامپ را مورد بازررسی قرار داده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز از قول یک منبع مطلع دیگر گزارش داده که بازرسی خانه دونالد ترامپ دوشنبه صبح انجام گرفته و او چندین ساعت بعد ادعا کرده که ماموران پلیس فدرال همچنان آنجا هستند.

این گزارش می‌گوید که اما اف‌بی‌آی حاضر نشد به پرسش دراین‌باره که آیا محل سکونت رئیس جمهوری سابق ایالات متحده را مورد بازرسی قرار داده است، پاسخ بدهد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که آقای ترامپ به هنگام بازرسی عمارت مار-آ-لاگو در آنجا حضور نداشته و در نیویورک بوده است.

ترامپ پیش از این با بازگرداندن برخی اسناد به اداره بایگانی و سوابق ملی موافقت کرده و آن را یک «روند عادی و معمول» خوانده بود.

چالش‌های دونالد ترامپ با اف‌بی‌آی از همان آغاز دوران ریاست جمهوری وی در پی تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آغاز شد که در یک مورد آن جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال، را اخراج کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy