Wednesday, Aug 24, 2022

صفحه نخست » مادر بابک خرمدین از زندان قرچک آزاد شد

24.jpgایندیپندنت فارسی - خبرگزاری هرانا گزارش داد که ایران موسوی، مادر بابک و آرزو خرمدین، روز سه‌شنبه اول شهریورماه، از زندان قرچک ورامین به مرخصی وصل به آزادی مشروط اعزام شد.

او پیش‌تر به اتهام مشارکت در قتل فرزندانش به ۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود. همچنین به‌دلیل فوت اکبر خرمدین، متهم اصلی پرونده، در زندان، قرار موقوفی منع تعقیب برای او صادر شد.

پیش از این، در ۳۰ آبان ۱۴۰۰، قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، از مرگ اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین و متهم به قتل دو فرزند و دامادش، در زندان رجایی‌شهر کرج خبر داده بود. دلیل مرگ اکبر خرمدین که به بیماری سرطان مبتلا بود، ایست قلبی عنوان شد.

ایران موسوی پیش‌تر در یک پیام صوتی از سال‌های طولانی آزار و اذیت و تجاوز همسرش، اکبر خرمدین، خبر داده بود.

او همچنین به چند دهه رفتارهای هراس‌انگیز همسرش اشاره کرد و شایعات پیشین در مورد آزار جنسی و تجاوز به دخترش، آرزو خرمدین، را تایید کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

قتل بابک خرمدین، خواهر و شوهرخواهرش سال گذشته در صدر اخبار قرار گرفت و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. در این پرونده، در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، تکه‌های بدن یک مرد در سطل زباله‌ای در فاز سه شهرک اکباتان کشف شد.

خبر کشف این جسد در رسانه‌ها منتشر و ساعتی بعد مشخص شد جسد مثله‌شده متعلق به بابک خرمدین، کارگردان سینما، است. پس از بازداشت پدر و مادر بابک به‌عنوان مظنونان قتل، آن‌ها به این جنایت اعتراف کردند. پدر بابک خرمدین سپس به قتل دختر و دامادش نیز اعتراف کرد.

اکبر، پدر ۸۱ ساله، و ایران، مادر ۷۰ ساله این کارگردان، که دوستان و آشنایان بابک خرم‌دین آن‌ها را در مراسم قدردانی و اهدای جوایز پسرشان دیده بودند و او عنوان کرده بود که «دلتنگی برای والدین» از دلایل بازگشتش به وطن بوده است، بدون اظهار پشیمانی از قتل او، گفتند «آزار و اذیت‌های مداوم پسرشان، نپذیرفتن ترک منزل مشترک و شیوه متفاوت زندگی» باعث شد دست به این کار بزنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy