Thursday, Aug 25, 2022

صفحه نخست » احیای برجام و باج خلافت اسلامی شیعه

ghaneifard.jpgعرفان قانعی فرد: در تلویزیون بین المللی الشرق للأخبار - Asharq News بارها و بارها بر چند نکته پای فشرده ام که حکومت فعلی مُلایان در تهران، غده ای سرطانی و چرکی شده و کم کم جهان متمدن امروز، متوجه عمق فاجعه شده است.

۱.نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی به ویژه غرب ، بیشتر بر روی سه نکته تمرکز دارند: فعالیت موشکی؛ فعالیت ساخت بمب اتمی و تروریسم اسلامی (Islamic Terrorism). هر کدام اش، جداگانه و بطور متفاوت، ایران را به تاریکی و سیه روزی کشانده است.

۲.خلافت اسلامی شیعه در تهران، مشهور به جمهوری اسلامی، وارد بازی برجام (JCPOA) برای کسب پول است و ترویج و توسعه بیشتر تروریسم... و یک دلارش هم برای مردم ، صرف نمی شود.

۳.برای آمریکا و نهادها اطلاعاتی آمریکا مانند مدیر اطلاعاتی (Director of National Intelligence)، توجه به تهدیدات امنیتی مُلایان ، مهم اند که برخی کشورهای هم پیمان ایالات متحده مانند عربستان و اسرائیل، حق دارند.

۴.جمهوری اسلامی ،هیچ احترامی برای نهادهای بین المللی قائل نیست. در واقع امر هم جامعه بین‌المللی نمی داند ، مُلاهای شیعه، چه زمانی به بمب اتمی دست می یابند (nuclear bomb ).

۵.جمهوری اسلامی، دربازی برجام صرفا به دنبال باج گیری است و هدف اصلی شان از این بازی، کسب باج و پول برای منظورهای دیگر است

۶. کشور اسرائیل برای ایالات متحده آمریکا، اهمیت فوق العاده دارد و جمهوری اسلامی هم دشمن و تهدید اصلی برای هویت و بقای این متحد آمریکا است. آمریکا، در نهایت هم از اسرائیل دفاع خواهد کرد و برای جمهوری اسلامی، ارزشی قائل نیست.

۷. جمهوری اسلامی، با گروه های تروریست اسلامی مانند جهاد اسلامی (Islamic Jihad - PIJ) و حماس (Hamas) و حزب الله (Hezbollah) و حشد شعبی (The Popular Mobilization Forces (PMF)) و... تعامل دارد. ابدا معنی دمکراسی آمریکایی و دیپلماسی را نمی فهمد.

۸. کاخ سفید (The White House) هم در تعامل با تروریست، وقت تلف می کند. و می داند اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا، جمهوری خواه باشد، قصه عقب نشینی ترامپ مجددا تکرار می شود.

۹.بخاطر یک تاریخ جنایت و شرارت در 43 سال اخیر، عربستان و اسرائیل حق دارند از توحش و رفتار وحشیانه جمهوری اسلامی بهراسند.

۱۰. روسیه از جمهوری اسلامی و مُلایان، استفاده ابزاری می کند و صرفا می خواهد روزنه ای بازشود برای گشایش اقتصادی در مسکو نه تهران. و امروز هم نشریه پولیتیکو (POLITICO) هم به آن اشاره کرده است

۱۱. جمهوری اسلامی در مدار چین روسیه حرکت می کند تا علیه آمریکا اقدام کند .و نوکری مُلایان شیعه برای مسکو، بر کسی پوشیده نیست.

۱۲کاش که.بایدن (Biden ) ، بجای فرصت سوزی در برجام مُرده، بهتر آن بود از تغییر رژیم (Regime Change ) حمایت می کرد.

۱۳. رژیم مُلایان در داخل و خارج از کشور، هیچ مشروعیتی و مقبولیتی ندارد و با مشکلات اساسی داخلی هم روبرو است. توقعی هم از حکومت وحشی نیست. این رژیم هم کمترین توجهی به مصالح و منافع ملی ایران نداشته و ندارد.

  • مصاحبه در روز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - تلویزیون الشرق :



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy