Friday, Aug 26, 2022

صفحه نخست » دولت رئیسی استفاده از بیت‌کوین به جای دلار و یورو را قانونی کرد

bitcoinB.jpgصدای آمریکا - به‌دنبال تصویب آیین‌نامه استخراج و بهره‌برداری رمزارزها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، یک وزیر کابینه ابراهیم رئیسی می‌گوید اکنون واردات با استفاده از بیت‌کوین «به جای دلار و یورو» امکان‌پذیر شده است.

پیش‌تر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که رمزارزها ممکن است اثربخشی تحریم‌های آمریکا را تضعیف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در روز دوشنبه هفتم شهریور، رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت می‌گوید این آیین‌نامه «همه موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها» شامل «نحوه تأمین سوخت و انرژی، نحوه واگذاری، و اعطای مجوز‌ها» را تعیین کرده است.

تصویب آیین‌نامه استخراج و بهره‌برداری رمزارزها سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد، ثبت سفارش واردات خودرو به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمزارز انجام شده است.

به گفته فاطمی امین، استخراج بیت‌کوین قرار است در مراکز رسمی دارای مجوز زیر نظر وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) انجام شود و این مراکز مطابق هماهنگی این وزارت‌خانه با بانک مرکزی «می‌توانند از بیت‌کوین برای واردات خودرو استفاده کنند»، اما او به جزئیات این هماهنگی اشاره نکرد.

بنا بر اظهارات وزیر صنعت معدن و تجارت، پس از این هر نوع واردات از جمله خودرو با رمزارز امکان‌پذیر است، اما به گفته او «این‌گونه نیست که هر کسی برای خودش بتواند خودرو وارد کند»، بلکه به متقاضیان واردکننده خودرو تا ۱۸ شهریور مهلت داده شده که مدارکشان را ارائه دهند.

فاطمی امین گفت: «شما وقتی قصد واردات یک کالا را دارید باید یک ارزی را پرداخت کنید که این ارز می‌تواند اکنون به‌جای دلار و یورو» بیت‌کوین باشد.

بنا بر گزارش وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، ارزهای دیجیتالی و بسترهای پرداخت جایگزین «به عناصر تبهکار فرصت می‌دهند که وجوه خود را خارج از نظام مالی سنتی مبتنی بر دلار، نگهداری و منتقل کنند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy