Tuesday, Sep 6, 2022

صفحه نخست » پوتین دکترین جدید روسیه مبتنی بر "جهان روسی" را تصویب کرد

putin2_090622.jpgدویچه وله - شش ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، دکترین ۳۱ صفحه‌ای جدید روسیه پس از تصویب ولادیمیر پوتین، منتشر شد. طبق این دکترین که بر مفهوم "جهان روسی" تأکید دارد، روسیه باید "از سنت‌های جهان روسی حمایت و آن‌ها را ترویج کند."

دکترین جدید سیاست خارجی روسیه روز دوشنبه ۵ سپتامبر در ۳۱ صفحه منتشر شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این دکترین جدید، روسیه باید از "سنت‌ها و ایده‌آل‌های دنیای روس حمایت کرده و آنها را حفظ و ترویج کند".

در این سند همچنین ذکر شده: «فدراسیون روسیه از هموطنان خود در خارج از کشور برای استیفای حقوق‌شان به منظور تضمین حفاظت از منافع و حفظ هویت فرهنگی روسی خود حمایت می کند.»

مفهوم "جهان روسی" از سوی محافظه کاران برای توجیه اقدامات روسیه در خارج از این کشور در حمایت از گروه‌های روسی زبان استفاده شده است. پوتین بارها به "سرنوشت غم‌انگیز" حدود ۲۵ میلیون روسی که در کشورهای مستقل به وجود آمده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ زندگی می‌کنند، اشاره کرده است.

رژیم مسکو کشورهایی را که قبلا جزو اتحاد جماهیر شوروی بودند، از کشورهای حوزه بالتیک تا آسیای مرکزی، بخشی از منطقه نفوذی خود می‌داند. بسیاری از این کشورها و نیز کشورهای غربی این ادعای روسیه را رد می‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

دنیس، مهدی و مامان‌اکرم‌؛ از جنگ در اوکراین تا پناه در آلمان:

این سرگذشت تکان‌دهنده خانواده‌ای ایرانی-اوکراینی است که از جنگ به آلمان پناه آورده؛ نوه و مادربزرگ ایرانی‌اش در حالی که هیچ‌یک زبان دیگری را نمی‌داند و پدری که تازه از راه رسیده. با دوربین دویچه وله فارسی همراه شوید.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy