Friday, Sep 16, 2022

صفحه نخست » تجاوز و قتل یک نوجوان؛ مردم به خیابان‌ آمدند

deatboy_banner.jpgدویچه وله - خبر تجاوز به یک نوجوان و قتل او در زرین‌دشت، خشم و اعتراض مردم این شهر را به دنبال داشت. شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، حکومت ایران را عامل افزایش خشونت، تجاوز و ناامنی در جامعه می‌دانند.

مردم زرین‌دشت روز پنجشنبه ۲۴ شهریور در اعتراض به قتل فجیع یک نوجوان به خیابان آمدند. خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است که پیکر بی‌جان این نوجوان در حوالی شهر پیدا شده است.

این نوجوان پس از آن به قتل رسید که خانواده خود را از اینکه مورد آزار جنسی‌ قرار گرفته، باخبر کرد و خانواده نیز این موضوع را به پلیس اطلاع داد. بر اساس منابع خبری دیگر، جسد این پسر نوجوان در بیابان‌های شهر حاجی‌آباد زرین‌دشت پیدا شده است.

در شبکه‌های اجتماعی درباره این نوجوان و آنچه بر او رفته پست‌های زیادی دیده می‌شود که به جزئیات بیشتری پرداخته‌اند. کاربران نوشته‌اند که او از خانواده‌ای فقیر بوده است؛ پدرش را از دست داده و مادرش هم سرطان دارد. او مجبور بوده کار کند و کارفرما...

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

سه نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند. خبرگزاری ایلنا به نقل از کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نوشته است که ''این پرونده تحت نظارت ویژه قضایی قرار دارد'' و ''به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود''.

همشهری آنلاین نیز از قول محمد امین انصاری، رئیس دادگستری زرین‌دشت نوشته است که ''پرونده این جرم با توجه به فوت بزه‌دیده با حساسیت و نظارت ویژه قضایی دنبال می‌شود'' و ''ادعای مطرح شده توسط خانواده متوفی در خصوص آدم‌ربایی و قتل نیز با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار رسیدگی مقام قضایی قرار دارد''.

خبر کشته شدن این پسر موجی از خشم و اعتراض را در زرین‌دشت به دنبال داشت.

بسیاری معتقدند که فجایعی که از هنگام روی کار آمدن جمهوری اسلامی رخ داده، ناامنی را بیش از پیش در جامعه گسترش داده است.

بسیاری هم تصویر این نوجوان را در کنار مهسا امینی قرار داده‌اند و می‌گویند که هردو قربانی یک ساختار سرکوب‌گر هستند.

مهسا امینی دختری ۲۲ ساله اهل سنندج است با خانواده‌اش به تهران سفر کرد و در حالی که همراه برادرش بوده توسط گشت ارشاد دستگیر شد؛ او تنها دو ساعت بعد به خاطر مرگ مغزی در بیمارستان کسری تهران بستری شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy