Sunday, Sep 18, 2022

صفحه نخست » تماس تلفنی ابراهیم رئیسی با خانواده مهسا امینی

01_ebram.jpgپدر مهسا: «قسم می‌خورم دخترم را از بین بردند»

صدای آمریکا - ابراهیم رئیسی در گفت‌وگویی تلفنی با خانواده مهسا امینی گفت «موضوع» را تا روشن شدن ابعاد آن از «دستگاه‌های مسئول» پی‌گیری خواهد کرد. از سویی، امجد امینی در گفت وگویی با یک وبسایت تأکید کرده است که دخترش را «از بین بردند.»

به گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، یک‌شنبه ۲۷ شهریور گفت از این واقعه در سفر ازبکستان با خبر شده و به همکارانش دستور داده «بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.»

رئیسی گفت: «دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است.»

اظهارات رئیسی درباره دستور برای پی‌گیری موضوع در حالی است که احمد وحیدی، وزیر کشور، شنبه ۲۶ شهریور گفته، «تاکنون هیچ ضرب و شتمی از سوی دستگاه‌های نظارتی به ما گزارش نشده» و «البته مأموران وسیله‌ای هم برای ضرب و شتم همراه ندارند. آنها (ماموران گشت ارشاد) باتوم و وسیله‌ای ندارند. آنها تعدادی خانم از پرسنل رسمی فراجا هستند.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با انتشار بخش‌هایی از فیلم دوربین‌های مداربسته بازداشتگاه وزرا، ادعا کرده بود که مهسا امینی از عارضه قلبی رنج می‌برد و دچار سکته قلبی شد؛ ادعایی که پدر مهسا امینی آن را رد می‌کند.

امجد امینی، پدر مهسا (ژینا)، روز یکشنبه ادعای مطرح شده درباره بیماری دخترش را دروغ خوانده و در گفت وگویی با روزنامه هم‌میهن با تأکید بر سلامت دخترش پیش از بازداشت، گفته است مهسا صرع یا بیماری زمینه‌ای نداشته و نهایت بیماری‌ای که داشته، سرماخوردگی بوده است.

به گفته آقای امینی، مقامات ادعای سابقه بیماری مهسا را «از خودشان درآورده‌اند» و «فیلمی هم که از بازداشتگاه نشان دادند، تقطیع شده بود.»

همچنین امجد امینی با تأکید بر این که «قسم می‌خورم دختر من را از بین بردند»، در گفت‌وگویی جداگانه با وب‌سایت امتداد گفته است: «خیلی از دخترهایی که همراه مهسا در داخل بودند با من تماس گرفتند و گفتند که او را زده‌اند. من از این بابت مطمئنم.»

او گفت: «اول من از پزشکی قانونی درخواست کردم ببینند آثار کبودی روی پاهای مهسا برای چیست؟ هیچ کس جواب نمی‌داد. به هر کس هم که گفتیم، به شکلی ما را دست به سر می‌کرد و آخرش هم کسی نیامد.»

مهسا (ژینا) امینی، زن جوان اهل سقز که به همراه خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت شد و ساعاتی پس از انتقال به مرکز پلیس امنیت اخلاقی معروف به بازداشتگاه وزرا، به بیمارستان کسری برده شد. او روز ۲۵ شهریور جان خود را از دست داد.

در پی افشای جزئیاتی از شرح حال مهسا امینی و وضعیت انتقال او به بیمارستان کسری در تهران، شماری از پزشکان و کادر درمان این مرکز درمانی، برای کتمان حقیقت تحت فشار قرار گرفته‌اند و توسط نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند.

بنا بر اطلاعاتی که به بخش فارسی صدای آمریکا رسیده است، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، «به‌شدت پزشکان را زیر فشار گذاشته‌اند» و یکی از این پزشکان را که در توییتی اصابت ضربه به سر مهسا امینی را تأیید کرده بود، مجبور کرده‌اند توییتش را پاک کند.

شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در دو پیام جداگانه روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، ۲۷ و ۲۸ شهریور را به عنوان «عزای عمومی» برای «همراهی با سوگ ملی» مرگ ژینا (مهسا) امینی اعلام کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy