Sunday, Sep 25, 2022

صفحه نخست » اختصاصی؛ دستور خامنه‌ای به سپاه برای سرکوب اعتراضات

wireExcl_banner.jpgاختصاصی ایران وایر

یک مقام امنیتی سابق در جمهوری اسلامی ایران که کماکان به عنوان مشاور با نهادهای امنیتی همکاری دارد، در مصاحبه‌ای کوتاه به ایران وایر گفته است که گسترش اعتراضات در سراسر ایران حکومت ایران را غافلگیر کرده و احتمال سرکوب شدید که منجر به کشتار وسیع شهروندان ایرانی شود، دور از انتظار نیست.

این مقام سابق تاکید کرده است که فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخش‌های دیگر شامل نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات را به اهمال متهم می‌کنند و با حکم مستقیم آیت الله خامنه‌ای در صدد هستند که با خشونت به اعتراضات خاتمه دهند.

بنابر گفته این منبع ایران وایر، او از یک مقام سپاه شنیده که آیت الله علی خامنه‌ای آتش زدن روسری را «محاربه» توصیف کرده است: «آقا (منظور علی خامنه‌ای) دستور داده‌اند که رحم نباید کرد. آقا گفتند که معنی ندارد زنان حجاب خود را در خیابان آتش بزنند. این یعنی محاربه با اسلام.» حکم فقهی «محاربه با اسلام» در ایران اعدام است.

این مقام سابق همچنین تاکید کرد که دولت ایران و سپاه نگران اوضاع در مناطق کردنشین هستند و به دولت منطقه خودمختار کردستان عراق اخطار داده‌اند که با گروه‌های کرد ایرانی همکاری نکنند.

منبع ایران‌وایر در پایان گفت که بسیاری از مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی ایران از عملکرد دولت ایران و شخص آیت الله خامنه‌ای ناراضی هستند و اعتقاد دارند که او بر خلاف گذشته نگاه واقع بینانه‌ای به مسائل ندارد.

این مشاور امنیتی جمهوری اسلامی گفته است «من می‌ترسم این‌ها به کشتاری مثل کشتار مسجد گوهرشاد دست بزنند تا قضیه تا مدتی بخوابد.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در تیر ماه ۱۳۱۴ شمسی، ارتش ایران به دستور رضا شاه پهلوی مخالفان مذهبی خود را که در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند، هدف قرار دارد. در برخی از منابع این سرکوب ۱۶۰۰ کشته بر جا گذاشت.

طبق آخر اخبار امروز نیروهای ایران مناطق مرزی کردستان عراق را بمباران کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy