Sunday, Sep 25, 2022

صفحه نخست » معترضان پرچم شیر و خورشید را بالای مرکز اسلامی بلند کردند + پس از تهدیدهای ارشاد مریم پالیزبان کشف حجاب کرد

0925A_top.jpgیورونیوز - پس از گذشت بیش از یک هفته از جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضات گسترده ضد حکومتی در سراسر ایران ادامه دارد و معترضان با وجود سرکوب شدید همچنان نارضایتی و خشم خود را با سر دادن شعارهایی خطاب به رهبران و حکومت جمهوری اسلامی ابراز می‌دارند.

***

تصاویری از تجمع در مقابل مرکز اسلامی لندن نشان می‌دهد که یکی از معترضان پرچم شیر و خورشید را بالا ساختمان این مرکز بالا برده است. این تجمع امروز ۲۵ سپتامبر برگزار شده است:

***

خیابان در دست جوانان نارمک

***

بر اساس یکی از ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان مخالف جمهوری اسلامی و حامیان آن در لندن درگیر شدند. در یکی از ویدیوها مردم به یکی از عوامل حکومت ایران حمله می‌کنند و او را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند

***

«توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»؛ یکشنبه سوم مهر ماه، تجمع مردم در میدان تجریش به رغم جو شدید امنیتی ادامه دارد:

پس از تهدیدهای وزیر ارشاد درباره بازیگرانی که حجاب از سر برمی‌دارند، مریم پالیزبان، بازیگر در حمایت از اعتراضات مردمی و محکوم کردن کشته شدن مهسا امینی، کشف حجاب کرد.

او با انتشار یک عکس بدون حجاب در اینستاگرام خود نوشت: «زن، سینما، تئاتر، فرهنگ، هنر، علم، مذهب، ایران متعلق به شما نیست، ما متعلق به شما نیستیم. ارشاد، تهدید، شکنجه، جنایت... این‌ها متعلق به شماست. ما از شما بیزاریم.»

***

سامان عبدولی، قهرمان کشتی فرنگی ایران در پیامی ویدیویی گفت: «کسی که با باتوم به سر و بدن زن می‌زند، کجای مردانگی قرار می‌گیرد؟»

***

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای از معلمان و دانش‌آموزان خواست تا روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته از حضور در مدارس خودداری کنند

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که روز سه‌شنبه این هفته مانند روز یکشنبه در ایران تعطیل عمومی است. در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آمده است: «آمران خشک مغز جنایتکار، برخی مدارس کشور را پایگاه نظامی برای سرکوب مردم معترض کرده‌اند و بسیاری از جوانان دستگیر شده، دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ هستند که هنوز پایشان به دانشگاه باز نشده، باید تجربه انفرادی و زندان را از سر بگذرانند.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این شورا ضمن محکوم کردن «سرکوب حکومتی علیه مردم بی دفاع» هدف از فراخوان اعتصاب را «اعتراض به وضعیت حاکم به ویژه پادگانی شدن برخی مدارس ، دستگیری و زندانی کردن دانش آموزان، دانشجویان و مردم در تجمعات مسالمت آمیز اخیر» بیان کرده است.

فراخوان اعتصاب فرهنگیان از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی آنها در حالی مطرح می‌شود که ایران نهمین روز از اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی در دوران بازداشت از سوی گشت ارشاد را پشت سر می‌گذارد.

***

سوم مهر ۱۴۰۱ مردم خیابون رو بستند

***

آخرین خبرها، گزارش‌ها، واکنش‌ها و اطلاعات درباره مرگ مهسا امینی و حاشیه‌ها و تجمع‌های اعتراضی در روز یکشنبه دوم مهر را در این مطلب پیگیری کنید:

***

زنان در چهارراه سرسبز تهران در حالی که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند، روسری‌هایشان را درآوردند و خیابان را بستند

***

ایرانیان مقیم بریتانیا روز یک‌شنبه با تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن، از تظاهرات ضدحکومتی مردم ایران حمایت کرده و خیابان سفارت را بستند. جمعی از معترضان در جریان این تجمع قصد ورود به سفارت جمهوری اسلامی را داشتند که نیروهای پلیس لندن مانع از این اقدام شدند. شاهدان عینی می‌گویند که شماری از معترضان به ساختمان سفارت تخم‌مرغ پرتاب کردند.

***

در بیانیه‌ای منتسب به «دانش‌آموزان پیشرو» که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، گروهی از دختران دبیرستانی اعلام کرده‌اند که «در اعتراض به حجاب اجباری» و «بازداشت غیرقانونی دانش‌آموزان در اعتراضات» از روز دوشنبه چهارم مهرماه تا پایان هفته، مقنعه‌های خود را به‌اعتراض از سر برمی‌دارند.

***

سروش صحت، بازیگر و نویسنده با حمایت از اعتراض‌ها در ایران در پستی اینستاگرامی نوشت: «من با ترس بزرگ شده بودم... ...من حرف زدن و شجاعت را فراموش کرده بودم و حالا بچه‌های دهه هشتاد معلم من شده‌اند، معلم‌های بزرگ، به این شاگرد میانسال درس‌های مهمی دادید.»

***

جمعیت میلیونی برای تظاهرات بر ضد معترضان

روزنامه رویش ملت در نسخه روز شنبه ۲ مهر، تصویری در صفحه اول خود از اجتماع روز جمعه حامیان جمهوری اسلامی منتشر کرده است که با فوتوشاپ تکثیر شده است.

پس از تهدیدهای گسترده مقام‌های جمهوری اسلامی همچون ابراهیم رئیسی، محسنی اژه‌ای، وزارت اطلاعات و کشور حالا قرار است امروز یکشنبه سوم مهر ماه، طرفداران جمهوری اسلامی بار دیگر در تهران تجمعی در مخالفت با تظاهرات سراسری داشته باشند.

***

عمار عاشوری، بازیگر و استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد سوهانک در پستی اینستاگرامی همراه با هشتگ «مرگ بر دیکتاتور» از سمت خود در دانشگاه استعفا کرد. او می‌گوید در پی پست‌هایی که در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی و حمایت از تظاهرات مردم منتشر کرده، حراست دانشگاه او را فراخوانده تا پست‌هایش را حذف کند وگرنه از تدریس منع می‌شود. او نوشت: «بدون هیچ واهمه و ترس از کسی، هیچ پست و استوری را پاک نمی‌کنم و از تدریس در دانشکده انصراف می‌دهم. از هیچ کس و ارگانی هم نمی‌ترسم.»
***
کریس دی‌ برگ، خواننده سرشناس بریتانیایی در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی حمایت خود را از اعتراض‌ها بعد از کشته‌شدن #مهسا_امینی اعلام کرد. این خواننده که در ایران طرفداران زیادی دارد در سال ۱۳۸۷ به ایران سفر کرد. او طی اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ در ایران در اجراهایش در سراسر جهان از معترضان ایرانی حمایت کرده بود و ترانه‌ای را به ندا آقا سلطان، از جانباختگان آن اعتراض‌ها، تقدیم کرد.
***
دومینیک ریچارد هریسون، بازیگر و خواننده مشهور انگلیسی سبک راک آلترناتیو که با نام هنری یانگ‌بلاد شناخته می‌شود، در کنسرتی بزرگ در جشنواره موسیقی فایرفلای با سخنانی خشمگینانه از مهسا امینی و اعتراض‌های مردم ایران دفاع کرد. او در حضور هزاران شرکت‌کننده و تماشاگر کنسرتش، گفت: «می‌خواهم برای آزادی بیان بجنگم؛ می‌خواهم برای آزادی بجنگم؛ و الان می‌خوام برای زنان ایران بجنگم.»
***
ناصر نقویان، دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور، با انتقاد از عملکرد گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی گفت: سرتیتر آبروریزی رسانه‌های بزرگ دنیا شده‌ایم. دختر مردم را به خیال نهی‌از منکر گرفتیم، جنازه‌اش را تحویل دادیم. چه کسی گفته این مدل ارشاد کنیم؟
***
مجتبی عابدینی، عضو تیم ملی شمشیربازی ایران، با انتشار پستی در حساب اینستاگرامش اعلام کرد که از تیم ملی «برای همیشه» خداحافظی می‌کند.
***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy