Monday, Sep 26, 2022

صفحه نخست » امام جمعه جنجالی فرانسه در واکنش به اعتراضات ایران: رژیم آخوندی دشمن اسلام است

euroother_banner.jpgیورونیوز - حسن شلغومی، امام جماعت مسجد «درانسی» در راهپیمایی عصر روز یکشنبه ایرانیان معترض در پاریس در همبستگی با اعتراضات در ایران شرکت کرد.

او که یکی از چهره‌های جنجالی مسلمان فرانسه و رئیس جامعه فرهنگی مسلمانان درانسی، در نزدیکی پاریس است، ایرانیان را لایق بیداری و آزادی دانست.

شلغومی درباره مهسا امینی و اعتراضات اخیر ایران گفت: «مهسا امینی برای من یک شهید است. این زن ایران را تکان داد. او دنیای اسلام را، همه جهان را حیرت‌زده کرد. این اعتراضات در تقابل با فاشیسم اسلامی نشان می‌دهد که دیکتاتوری و دکترین ملاها جاودان نیست. مردم ایران لایق بیداری و آزادی هستند. ما اینجا هستیم تا از آنها حمایت کنیم و به فاشیسم، اسلامیسم و دیکتاتوری نه بگوییم.»

وی با نفرت انگیز خواندن حکومت جمهوری اسلامی افزود: «اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، زنان مسلمان در مصر، تونس و یا هر جای دیگر پیش از ۱۹۷۹ حجاب به سر نمی‌کردند تا زمانی که این رژیم آخوندی، این رژیم نفرت انگیز که دشمن اسلام است، حجاب را به مردم تحمیل کرد. من خواستار آزادی زنان مسلمان هستم.»

هزاران نفر روز یکشنبه در حمایت از جنبش اعتراضی ایران در برخی از شهرهای بزرگ جهان و از جمله در پاریس تظاهرات برگزار کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پلیس فرانسه روز یکشنبه پس از تظاهرات معترضان به سرکوب‌ها در ایران با گروهی از آنها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس درگیر شد و برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy