Friday, Sep 30, 2022

صفحه نخست » آغاز تجمعات اعتراضی از ساعت اولیه صبح جمعه ۸ مهرماه

Capture_qSxp__v1308x687__box_0,105,592,416.jpgتجمع اعتراضی شهروندان ایران و حضور معترضان در خیابان‌ها امروز جمعه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ از ساعت اولیه روز آغاز شد

ایران وایر

صبح امروز مردم در خیابان‌های منطقه زیتون این تجمع کرده و کم‌کم بر تعداد آن‌ها افزوده شد.

مردم معترض در اهواز با شعار «زن، زندگی، آزادی» به خیابان‌ها آمده‌اند و بوق خودروهای خود را به نشانه اعتراض به صدا درآورده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ماموران در اهواز به سمت معترضان در خیابان گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند.

یکی از افراد حاضر در تجمع امروز اهواز می‌گوید: « به محض اینکه معترضان شروع به شعار دادن کردند بدون هیچ تذکری گاز اشک آور زدند اصلا انگار آماده بودند.»

با وجود این، مردم معترض با شعار «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» یکدیگر را تشویق به ادامه اعتراض و حضور در خیابان کرده‌اند.

تجمع اعتراضی مردم اهواز علاوه بر شعار علیه جمهوری اسلامی، با دست زدن، به صدا درآوردن طبل و هلهله و فریاد اعتراض همراه بود.

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که به شهروندانی که با فراخوان فعالان مدنی زاهدان در نماز جمعه امروز این شهر حاضر بوده‌اند تیراندازی شده است.

این اعتراضات علاوه بر خشم شهروندان سیستان و بلوچستان از کشته‌شدن مهسا امینی دختر جوان ۲۲ ساله بعد از بازداشتی دو ساعته به دست ماموران گشت ارشاد به دلیل تایید اخبار تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر ۱۵ ساله صورت گرفته است.

شماری از نمازگزاران معترض زاهدان کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.

در اردبیل هم گزارش‌هایی از حضور مردم در خیابان‌ها منتشر شده است. در ویدیوهای منتشر شده از این شهر شعارهای محوری «مرگ بر دیکتاتور» و «زن زندگی آزادی» شنیده می‌شود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در ویدیویی که از مشهد در روز چهاردهم اعتراضات منتشر شده است معترضان خیابان را بسته‌اند و مرگ بر دیکتاتور می‌گویند. ماشین‌ها هم به نشانه حمایت بوق می‌زنند.

طی دو هفته گذشته در بیش از ۹۰ شهر ایران اعتراضات ضدحکومتی علیه جمهوری اسلامی برگزار شده است.

فردا شنبه ۱۰ مهرماه نیز قرار است اجتماعی گسترده در شهرهای مختلف جهان در حمایت از اعتراضات ایران برگزار شود

***


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy