Saturday, Oct 8, 2022

صفحه نخست » تهدید سپاه پاسداران به عملیات نظامی در کشورهای همسایه

sep_banner.jpgصدای آمریکا - همزمان با گسترش اعتراض‌های ضدحکومتی در ایران، رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران کشورهای همسایه را به عملیات نظامی تهدید کردند.

به نوشته این رسانه‌ها، در صورتیکه کشورهای همسایه ایران گروه‌های مخالف را از مناطق مرزی اخراج نکنند، یگان‌های زرهی و تکاوری نیروهای مسلح حکومت ایران علیه این گروه‌ها وارد عمل می‌شوند.

این رسانه‌ها از هیچ کشوری نام نبرده‌اند، اما با توجه به حملات اخیر علیه مواضع احزاب کُرد مخالف در نقاط مرزی با اقلیم کردستان عراق، به نظر می‌رسد منظور آنها عراق باشد.

همزمان مجلس عراق روز شنبه در مورد حملات اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع این احزاب در اقلیم کردستان تشکیل جلسه داد.

پس از پایان این جلسه، محمد حلبوسی، گفت عراق در جلسه‌های این اتحادیه، یک بند اضطراری را ارائه می‌کند. به گفته او این بند با هدف حفظ حاکمیت ملی، توقف حملات و همچنین دخالت در امور داخلی عراق ارائه می‌شود.

شاخَوان عبدالله، معاون رئیس مجلس، هم گفته مجلس عراق موظف شده تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از حملات ترکیه و ایران به اقلیم کردستان در پیش بگیرد.

حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران علیه مواضع احزاب کُرد مخالف در اقلیم کردستان به ویژه در مناطق مرزی تا جمعه هم ادامه داشت.

در حمله موشکی و پهپادی شش مهرماه سپاه پاسداران به مقر های اصلی احزاب کُرد در سلیمانیه و اربیل، دستکم ۱۵ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، هم جمعه در گفت‌وگویی تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود مدعی شد که احزاب کُرد از خاک اقلیم کردستان، امنیت ایران را تهدید می‌کنند.

احزاب کُرد این ادعاها را رد کرده و می‌گویند هدف جمهوری اسلامی از این حملات، وصل کردن اعتراضات مردمی به خارج از کشور است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy