Thursday, Oct 13, 2022

صفحه نخست » گزارش روزنامه واشینگتن پست از حذف پست‌های ایرانیان مخالف حکومت ایران در اینستاگرام

wp_banner.jpgایران اینترنشنال - روزنامه واشینگتن پست در مطلبی با اشاره به حذف پست‌های ایرانیان از اینستاگرام نوشت که شرکت‌های فن‌آوری در آمریکا مستقر در «سیلیکون ولی»، می‌توانند سیاست‌های بهتری را در ارتباط با ایران اعمال کنند.

این روزنامه با اشاره به واکنش سریع شرکت متا (شرکت مادر اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ) به حمله روسیه به اوکراین و تغییر مقررات خود در این مورد، نوشت که به باور برخی منتقدان، این شرکت‌ها برخی از کشورها را بر برخی دیگر اولویت می‌دهند.

در این مطلب یادآوری شده که به عنوان مثال، متا سیاست‌های خود درباره روسیه را تغییر داد اما هنوز پست‌های ایرانیان مانند «مرگ بر دیکتاتور» حذف می‌شوند.

واشینگتن پست به نقل از برخی کارشناسان اینترنت نوشت که این شرکت‌ها حداقل می‌توانند متخصصان بازداشت شده تکنولوژی و اینترنت در ایران را حمایت کنند.

Untitled-19.jpgمانا نیستانی - ایران وایر

***

پیش از این سازمان‌‌های حقوق بشری «آرتیکل۱۹»، «اکسس ناو» و «کمپین حقوق بشر در ایران» در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به اقدامات اینستاگرام در حذف ویدیوها و پست‌های مرتبط با نقض حقوق بشر و اعتراضات در ایران، از شرکت متا خواسته بودند فورا در سیاست خود برای محتوای فارسی‌ زبان در اینستاگرام تجدید نظر کند.

این بیانیه از سیاست‌های اینستاگرام مبنی بر حذف محتواهایی که در ارتباط با اعتراضات ایران ارزش خبر بالایی دارند، ابراز نگرانی کرده بود.

پیش از آن نیز واشینگتن فری بیکن گزارش داده بود کنگره آمریکا در حال بررسی دلایل اقدام شرکت متا در اعمال سانسور علیه حامیان دموکراسی و‌ مخالفان ایرانی در اینستاگرام، آن هم در میانه موجی از اعتراضات علیه جمهوری اسلامی است.

در گزارش روزنامه واشینگتن پست همچنین به صدور دستورهای کلی آمریکا برای حذف برخی تحریم‌های مرتبط با تکنولوژی برای ایرانیان اشاره شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به دنبال کاهش دسترسی به اینترنت در ایران و درخواست برای اینترنت ماهواره‌ای، وزارت خزانه‌داری آمریکا اول مهر ماه اعلام کرد مجوز کلی توسعه دسترسی به خدمات اینترنتی برای ایرانیان صادر شده است.

واشینگتن پست اما یکی از تفاوت‌های اعتراضات سراسری اخیر در ایران با اعتراضات گذشته را حضور نسلی دانسته که در دوره اینترنت پرورش یافته است.

این روزنامه به نقل از یک معلم که نامش ذکر نشده نوشته است: «جوانان بسیاری آن‌چه را که به ما تحمیل شده است، نمی‌پذیرند».

همزمان با خیزش جهانی علیه جمهوری اسلامی و دور دیگری از تجمع‌ها و اعتراضات در سراسر ایران در روز چهارشنبه ۲۰ مهر، گزارش‌ها حاکی از قطع اینترنت جهانی در تلفن‌های همراه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy