Thursday, Oct 13, 2022

صفحه نخست » جواد ظریف تحریم شدند

zarif_banner.jpgصدای آمریکا - وزارت امور خارجه کانادا روز پنجشنبه از تحریم ١٧ شخص و ٣ نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی به دلیل نقض نظام‌مند حقوق بشر و بی‌اعتنایی آشکار دولت ایران نسبت به جان ایرانیان خبر داد.

در این بیانیه آمده که کانادا همیشه در کنار ایرانیان و قربانیان این رژیم از جمله خانواده‌ها و عزیزان قربانیان پرواز پی‌اس٧۵۲ خواهد ایستاد.

در فهرست تحریم‌شدگان نام جواد ظریف، وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی، علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی،‌ حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، و پیمان جبلی، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی، دیده می‌شود.

این ١٧ شخص و ٣ نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی به نقض فاحش حقوق بشر از جمله حقوق زنان، پخش اطلاعات نادرست به منظور توجیه سرکوبگری‌های رژیم ایران و آزار و اذیت شهروندان ایرانی از سوی دولت ایران متهم هستند.

ترودو همچنین گفته بود این کشور برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های اشخاص تحت تحریم و ایجاد یک اداره ویژه برای پیگیری این هدف، ۷۶ میلیون دلار اختصاص می‌دهد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه کانادا، اسامی برخی از تحریم‌شدگان به شرح زیر است:

محمد جواد ظریف: وزیر امور خارجه ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی.

حامد اسماعیلیون با اشاره به تحریم جواد ظریف: جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند، حامد اسماعیلیون با اشاره به تحریم افرادی از جمله جواد ظریف، علی لاریجانی و حسین شریعتمداری در کانادا، در توییتی نوشت: «جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند.»

علی لاریجانی: عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اعضای عالی‌رتبه سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و رئیس پیشین مجلس ایران.

سعید مرتضوی: دادستان عمومی و انقلاب تهران که دستور شکنجه زهرا کاظمی، روزنامه‌نگار ایرانی-کانادایی را صادر کرده بود. خانم کاظمی در سال ۱۳۸۲ و بر اثر بدرفتاری سعید مرتضوی در زندان جان باخت.

حسین شریعتمداری: مدیرمسئول روزنامه کیهان که به طور مرتب تبلیغات یهودستیزانه از جمله انکار هولوکاست و همچنین تهدیداتی علیه اسرائیل، ایالات متحده، و دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس منتشر می‌کند.

امیر حاتمی: مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش و وزیر دفاع دولت دوازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی.

منوچهر عبداللهی: فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری.

غلامرضا ضیائی: رئیس زندان رجایی‌شهر از مهر ۱۳۹۶ تا خرداد ۱۳۹۸ و رئیس زندان اوین از تیر ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹.

پیمان جبلی: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy