Thursday, Oct 13, 2022

صفحه نخست » حمله‌ی معترضان با چاقو به فرمانده بسیج گلوگاه + کشته شدن دو نیروی سپاه و بسیج در لارستان فارس

پوریا زراعتی در توئیتر نوشت:

***

در همین زمینه:

کشته شدن دو نیروی سپاه و بسیج در لارستان فارس

ایران وایر - روز جمعه، ۲۲ مهرماه،خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، مدعی شده است که دو «بسیجی» در لارستان استان فارس به دست معترضان کشته شده‎‌اند.

هویت این دو نفر «سرگرد نورالدین جنگجو نیروی سپاه و احمدرضا عرفانی‌نیا از بسیجیان بِیرَم» اعلام شده و خبرگزاری فارس گفته است که این دو درپی درگیری با دو «معترض شعارنویس» با «اسلحه کلت کمری» کشته شده‌اند.

فارس همچنین در این گزارش نوشته است که این معترضان در حال شعارنویسی رویت شده و در زمان تعقیب از سوی این دو نیروی سپاه و بسیج از اسلحه استفاده کرده‌اند و دو مامور را کشته‌اند.

وبسایت خبری آفتاب‌نیوز، به نقل از قاسم رضایی، جانشین فرماندهی انتظامی کشور گفته است ۲۴ نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی تا روز ۱۸ مهر کشته شده‌اند و دو هزار نفر از نیروهای امنیتی در جریان اعتراض‌ات مصدوم شده‌اند.

اعلام این آمارها در حالی است که تا کنون آمار رسمی از کشته‌شدگان و بازداشتی‌های معترضان در ایران از سوی نهادهای رسمی جمهوری اسلامی اعلام نشده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

با این وجود سازمان حقوق بشر ایران، روز پنج‌شنبه، ۲۱ مهر، کشته شدن ۲۰۱ معترض را تایید کرده و سازمان عفو بین‌الملل از کشته شدن دست‌کم ۲۳ کودک در بیست و دو روز اعتراضات سراسری در ایران خبر داده است.

تنها در اعتراضات زاهدان، بر اساس گزارش سایت حقوق بشری حا‌ل‌وش و کمپین بلوچ، دوازده کودک در تنها در اعتراضات جمعه هشتم مهرماه در زاهدان توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy