Wednesday, Oct 26, 2022

صفحه نخست » آیت الله بی بی سی، آیت الله رادیو فردا و آیت الله صدای امریکا هنوز خامنه ای قاتل را آیت الله می نامند

kham_banner.jpgمجید محمدی - ویژه خبرنامه گویا

مردم ایران یک روز از خواب بیدار شدند و از بوق های تبلیغاتی جمهوری اسلامی شنیدند که علی خامنه ای از حجة الاسلام به آیت الله ارتقا یافته است. این ارتقا برای هزاران آخوند که جز روضه خوانی و مسئله گویی کاری نمی دانستند و کمر به نابودی یک کشور بسته اند تکرار شده است. تا اینجای داستان کسی را شگفت زده نمی کند. اما نامیدن علی خامنه ای با عنوان آیت الله توسط بوق های دولتی غربی مثل بی بی سی فارسی، رادیو فردا و صدای امریکا و وادار کردن همکاران خود بدین کار و همکاری ارادی و مستمر با کسانی که چنین می کنند شگفت آور است. این رسانه ها با مالیات شهروندان امریکا و بریتانیا اداره می شوند و هیچ شهروند مستقلی در این کشورها رهبر جمهوری اسلامی را «نشانه ی خداوند» تلقی نمی کند.

مبنای استدلال مدیران و ویراستاران این بوق های تبلیغاتی برای استفاده از این عنوان، احترام است. این احترام عین بی احترامی به مخاطبان این رسانه هاست که از شر بوق های تبلیغاتی جمهوری اسلامی بدانها پناه می آورند. این احترام عین احترام گذاری برخی زنان بدون باور به حجاب است که برای احترام به اسلامگرایان و آخوندها در خانه جلوی آنها روسری سر می کنند. این عین بی احترامی به خود آنهاست. استفاده از این عنوان بازی در میدان جمهوری اسلامی است که می خواهد شخصیتی کاریزماتیک برای وی درست کند. مدیران این رسانه ها متوجه نیستند که در داخل کشور کسانی که از این عنوان استفاده نکنند مجازات می شوند.

اگر قرار باشد آیت الله نامیدن علی خامنه ای توسط این بوق ها بر تحصیلات و جایگاه وی در سلسله مراتب دینی مبتنی باشد (که نیست) باید به واقعیات دیگر در زندگی وی نیز توجه کنند. او رهبر مافیای اقتصادی رژیم، قصاب اعظم در کشتار مردم ایران، قاتل مستقیم کودکان و نوجوانان ایرانی در طی سه دهه رهبری، قصاب سوریه (مشارکت مستقیم در کشتن بیش از چهارصد هزار نفر)، اخیرا قصاب اوکراین، استاد خشونت و تنفر، توهین کننده به شهروندان غربی (با وحشی نامیدن همه ی آنها)، فرمانده و حامی جوخه های ترور در سراسر عالم و رهبر یک نظام فاشیستی خونخوار بوده است. چرا در عناوینی که بوق های دولتی امریکایی و بریتانیایی به وی می دهند از این عبارات واقعگرایانه استفاده نمی کنند؟ اتفاقا القابی مثل رهبر کودک کش، رهبر فاسد، رهبر دروغگو، رهبر ترور و مانند آنها بسیار بیشتر از آیت الله هویت وی را بیان می کند. اگر نمی خواهند از این عناوین استفاده کنند حداقل می توانند عنوان آیت الله وی را حذف کنند.

اصول ناگرایی این بوق ها را در رفتاری که با روحانیون دارند نیز می توان دید. در برنامه های مختلف آنها امتیازات ویژه ای برای روحانیونی مثل محسن کدیور در نظر گرفته می شود مثل مصاحبه ی اختصاصی یک ساعته (توسط ستاره درخشش) در حالی که چنین وقتی به دیگر افراد داده نمی شود یا نگذاشتن آنها مقابل منتقدانشان تا به شان کاریزماتیک آنها خدشه ای وارد شود. اخیرا سر و کله ی آقا زاده های روحانیون نیز در بی سی سی فارسی پیدا شده است.

در دورانی که برای رادیو فردا و بی بی سی فارسی می نوشتم هر وقت می توانستند در نوشته های من دستکاری کرده و جلوی اسم خامنه ای آیت الله می گذاشتند و این یکی از موارد اختلاف من و مدیران این بوق ها بود تا در نهایت به کار من خاتمه دادند. در همین جا اعلام می کنم که در دوران نوشتن برای بی بی سی فارسی و رادیو فردا هرگز از عنوان آیت الله برای این جنایتکار کودک کش استفاده نکرده ام و اگر در نوشته های می بینند اضافات ویراستار بدون اجازه ی من بوده است.

زشت تر از کار بوق های فارسی زبان دولتی خارج از کشور بوقهای غیر دولتی غربی است که برای خامنه ای از عنوان «رهبر معظم» استفاده می کنند. این همان عنوانی است که بوق های دولتی داخلی به وی می دهند. این کار عینا مانند پوشیدن حجاب توسط خبرنگاران غربی و نشستن آنها در برابر مقامات جمهوری اسلامی است که عمق تحقیر خود توسط آنها را نشان می دهد. آنها متوجه نیستند که احترام به زورگویی و پذیرش نفی حقوی فردی عین تحقیر خود است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy