Thursday, Oct 27, 2022

صفحه نخست » خشم مردم مهاباد + تصرف فرمانداری و اداره دارایی پس از قتل اسماعیل مولودی

mahabad_banner.jpgدادگستری آذربایجان غربی تایید کرد؛ یک جوان معترض مهابادی با گلوله جنگی کشته شد

ناصر عتباتی،‌ رییس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، کشته‌شدن یک جوان معترض با گلوله جنگی در اعتراضات شامگاه چهارشنبه در مهاباد را تایید و در عین حال اعلام کرد که جسد او از محلی پیدا شده که «کانون تجمعات»‌ نبوده است.

او افزود: «ماموران به هیچ وجه از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنند.»

گزارش‌ها و ویدیوهای منتشرشده و رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد مردم در اعتراضات روز پنجشنبه به سمت فرمانداری مهاباد رفته و با ورود به ساختمان آن،‌ فرمانداری را تصرف کرده‌اند.

یک روز پس از اعتراضات سراسری ایران در دستکم ۳۰ شهر ایران و کشته‌شدن چند تن از معترضان در چهلم مهسا (ژینا) امینی، هزاران نفر مقابل ساختمان‌های دولتی در مهاباد تجمع کردند.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تجمع معترضان مقابل ساختمان‌های دولتی از جمله شهرداری و فرمانداری منتشر شده است.


تظاهرات مهاباد چگونه آغاز شد؟

ارسلان یاراحمدی، سردبیر وبسایت حقوق بشری هه‌نگاو به بی بی سی فارسی گفت تظاهرات پس از آن آغاز شد که سوگواران معترض از مراسم اسماعیل مولودی باز می‌گشتند، جوان ۳۵ ساله‌ای که روز گذشته در جریان اعتراضات چهلم ژینا امینی در شهر مهاباد و در پی تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده بود.

به گفته او سوگواران معترض در بازگشت از آرامستان مهاباد، چندین مرکز دولتی را از جمله کمیته امداد و اداره دارایی به تصرف درآوردند و فرمانداری را محاصره کردند.

در تصاویری که تا کنون به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده صدای تیراندازی پیاپی به گوش می‌رسد.

ارسلان یاراحمدی، سردبیر وبسایت حقوق بشری گفت: «در فلکه بلال حبشی این شهر و همچنین در نزدیک خانه خانواده اسماعیل مولودی شدت تیراندازی‌ها بیشتر شده و در آنجا گلوله‌ای به پیشانی یکی از جوانان اصابت کرده که تا این لحظه احراز هویت نشده است.»

روزنامه ایران، ارگان خبری دولت، بلافاصله با نشر این خبر از حمله به گفته‌ آنها «اغتشاشگران» به فرمانداری خبر داده است.

مقام‌ها و حکومت ایران به معترضان «آشوبگر» می‌گویند آنها را تحت تاثیر توطئه‌های خارجی و تحریک رسانه‌ها می‌دانند. شمار دیگر از معترضان در مهاباد نیز در بخش دیگری از شهر، مقابل شهرداری تجمع کردند.

تاکنون گزارش‌هایی از محاصره یک کلانتری به چشم می‌خورد و در تصاویر منتشر شده، یک ساختمان نیز در آتش می‌سوزد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy