Friday, Oct 28, 2022

صفحه نخست » فراخوان اعتصاب صنعتگران نفت و گاز؛ هدف ما از پای درآوردن رژیم است

28-1.jpgایندیپندنت فارسی - گروهی از کارکنان پروژه‌ای صنعت نفت و پتروشیمی به‌نام «صنعتگران نفت و گاز» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند در «همبستگی با مبارزات مردمی علیه سرکوبگری‌های حکومت»، کارزار اعتصاب سراسری در حوزه نفت و گاز را راه‌اندازی می‌کنند و از روز شنبه ۷ آبان، هم‌زمان با «روز جهانی گرامیداشت‌ کوروش» دسته‌جمعی دست از کار می‌کشند و محل کار خود را ترک می‌کنند.

برگزارکنندگان این کارزار ضمن اعتراض به «اقدام وحشیانه» جمهوری اسلامی و «سرکوب خونین معترضان» اعلام کردند که در کنار مردم علیه ظلم به پا می‌خیزند و اعتصاب می‌کنند.

در این بیانیه‌ آمده است: «این اعتصاب باعث می‌شود منابع درآمدی رژیم که هزینه سرکوب می‌شود، قطع شود. به این ترتیب ما می‌توانیم در معادلات رژیم و آینده ایران نقش به‌سزایی ایفا کنیم و الگویی باشیم برای دیگر اصناف در جهت پیوستن به اعتصاب سراسری.»

هدف کارزار صنعتگران نفت و گاز، آن‌طور که در بیانیه‌ آن‌ها آمده، «از پا درآوردن رژیم با قطع درآمدهای نفتی و گازی» است.

پس از اعلام موجودیت کارزار صنعتگران نفت و گاز، شورای سازمان‌دهی اعتراض‌های کارگران پیمانی نفت نیز با اعلام حمایت از این کارزار خبر داد که اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت «هم‌صدا» با برگزارکنندگان این کارزار از روز شنبه ادامه خواهد یافت.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شورای سازمان‌دهی اعتراض‌های کارگران پیمانی نفت از «تمامی همکاران شاغل در مراکز نفتی و وابسته به نفت ازجمله کارگران قراردادی، پیمانی و رسمی، همکاران شاغل در بخش‌های عملیاتی فنی و ستادی و رانندگان سوخت‌رسانی» دعوت کرد که به این اعصاب سراسری ملحق شوند.

این شورا در بیانیه‌های پیشین به حکومت ایران هشدار داده بود که در صورت ادامه سرکوب‌ها، کارگران صنعت نفت سکوت نخواهند کرد و دست به اعتصاب‌ و اعتراض‌های گسترده می‌زنند.

اکنون «صنعتگران نفت و گاز» و «کارگران پیمانی نفت» می‌گویند که از روز شنبه هم‌صدا با مردم فریاد زن، زندگی، آزادی سر خواهند داد.

شورای سازمان‌دهی اعتراض‌های کارگران پیمانی نفت در بیانیه اخیرش بر «آزادی فوری» زندانیان سیاسی، همکاران بازداشتی و تمام دستگیرشدگان تاکید کرد. در این بیانیه آمده است: «اعتراض ما کارگران به فقر، تبعیض، نابرابری و کل بساط توحش ضد زن و ضد کارگر حاکم است. باشد که ما کارگران نفت بتوانیم با اعتصاب قدرتمندمان نقش و وظیفه تاریخی خود را در جهت تحقق خواست‌های برحق مردم و برای پایان دادن به ظلم و بردگی در کل جامعه ایفا کنیم.»

اعتصاب‌های سراسری، چند روز پس از خیزش سراسری مردم علیه حکومت آغاز شد و تاکنون نیز به شکلی فراگیر ادامه دارد.

در روزهای گذشته کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی، ازجمله پتروشیمی‌های کنگان، بوشهر، آبادان، هنگام و دماوند دست به اعتصاب زدند. همچنین اخبار و تصاویری از اعتصاب کارگران پالایشگاه تهران، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، فولاد غدیر و لوله‌سازی ماهشهر منتشر شد. بسیاری از معلمان، اساتید و دانشجویان نیز با تحریم کلاس‌های درس به اعتصاب‌های سراسری پیوستند.

کسبه و بازاریان نیز در شهرهای مختلف ایران مانند تهران، کرمان، اصفهان، شیراز، مهاباد، سنندج، بانه، مریوان، سقز و مشهد کسب‌وکار خود را تعطیل کردند و با بستن مغازه‌های خود به اعتصاب‌های سراسری ملحق شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy