Friday, Oct 28, 2022

صفحه نخست » اخراج «توهین‌آمیز» استاد دانشگاه از برنامه زنده صداوسیما

28-3.jpgرادیو فردا - پس از اخراج ابراهیم فیاض، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، از یک برنامه زنده شبکه چهار صداوسیما، او مسئولان این سازمان حکومتی را به «توهین به علم و فکر» متهم کرد.

در یک برنامه «سند چشم‌انداز» که با حضور ابراهیم فیاض و یک مهمان دیگر به صورت زنده از شبکه چهار صداوسیما پخش می‌شد، مجری برنامه در ابتدا از آقای فیاض درباره یک جمله «جنجالی» او پرسید.

آقای فیاض پیشتر گفته بود که اگر برای جوانان «یک مسکن ۲۰ متری» تهیه شود که «حتی در آن فقط بتوانند نان و ماست یا نان و پنیر بخورند» آرامش می‌گیرند، «اما حتی همین هم نیست».

او در برنامه زنده صداوسیما بار دیگر بر این اظهارات خود تاکید و اضافه کرد که این سخنان را در یک جمع دانشجویی گفته بود.

اما مجری برنامه بر اساس پیامی که مشخص است از اتاق فرمان به او داده می‌شود سخنان فیاض را قطع کرد و پس از پخش یک میان‌برنامه، این برنامه بدون هیچ توضیحی با یک مهمان دیگر پی گرفته شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای فیاض در این زمینه به ایسنا گفت: «بعد از این اتفاق به اتاق فرمان رفتم و گفتم که شما حق ندارید به یک استاد دانشگاه توهین کنید. استاد دانشگاه ناموس علم و ناموس دانشجویان است. آن کسی که این‌گونه به من می‌کند، به علم و فکر توهین می‌کند.»

در حالی که حذف ابراهیم فیاض از این برنامه تلویزیونی در دقایق اول برنامه صورت گرفت، ایسنا به نقل از دست‌اندرکاران شبکه چهار نوشت که «خروج ابراهیم فیاض برای رعایت زمان‌ در نظر گرفته شده» صورت گرفت.

این اولین بار نیست که اظهارات این استاد دانشگاه نزدیک به محافظه‌کاران جنجالی می‌شود.

چند سال پیش، او چند همسری را عامل ترویج «فحشا» دانست و بدون اشاره به نام فرد خاصی گفت: «همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند، این شهر را پر از فاحشه کردند.»

پس از این اظهارات، علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان قم، گفت که برای ابراهیم فیاض پرونده قضایی تشکیل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy