Sunday, Oct 30, 2022

صفحه نخست » واکنش روزنامه‌نگاران ایرانی به بیانیه سپاه و وزارت اطلاعات

papers_banner.jpgرادیو بین المللی فرانسه - روزنامه‌نگاران ایرانی در واکنش به بیانیه مشترک اخیر سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، ضمن محکوم کردن دستگیری چند تن از همکاران خود توسط نیروهای جمهوری اسلامی، بیانیه این دو نهاد اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به معنای مجرم بودن «همه ما روزنامه‌نگاران» دانستند.

اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در بیانیه خود نوشتند: «این اتهام که همکاران ما برای آموزش بدیهیات و اصول اولیه روزنامه‌نگاری به خارج از ایران رفته و در کلاس‌های روزنامه‌نگاری شرکت کرده‌اند، فارغ از صحت و سقم اصل وجودی چنین برنامه‌هایی، توهین به شعور مخاطب و جامعه روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود؛ آن هم دو روزنامه‌نگاری که از حرفه‌ای‌ترین روزنامه‌نگاران کشور هستند.»

آنان ادامه دادند: «بیانیه دو نهاد اطلاعاتی به معنای آن است كه همه ما روزنامه‌نگاران متهم و حتی مجرم هستیم و از آن مهم‌تر اینكه، حرفه روزنامه‌نگاری را در داخل كشور منتفی تلقی می‌كنند. از این‌رو معتقدیم باید مجموعه نهادهای مدنی و صنفی مرتبط با رسانه و روزنامه‌نگاری در این مورد چاره‌اندیشی كنند و اعتراض خود را به این رویكرد ویرانگر كه ریشه تضعیف نهاد رسانه و فرستادن مرجعیت رسانه‌ای به خارج از مرزها را دربردارد، ابراز كنند.»

در حالی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر همکاران خود شده‌اند که روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از بیست روزنامه نگار همچنان در بازداشت هستند، به ویژه در تهران و همچنین در شهرهای دیگر. این روزنامه می افزاید که چندین نفر دیگر توسط مقامات احضار شده اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همچنین در حالی که جمهوری اسلامی دو روزنامه‌نگار را به دلیل گزارش اخبار مربوط به مرگ مهسا امینی بازداشت کرده، در بیانیه روزنامه‌نگاران آمده است: « اقدامات حرفه‌ای دو‌ همکار حرفه‌ای ما خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی جزو وظایف حرفه‌ای هر روزنامه‌‌نگاری است.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران تاکید کرد: «مگر قرار بر این بوده که تصویری از خانم مهسا امینی یا خبر مراسم آن مرحومه منتشر نشود که آنان خلاف آن عمل کرده باشند؟ این حق آنان و از آن مهم‌تر وظیفه حرفه‌ای‌شان بوده است، ضمن اینکه مدیران رسانه‌ای آنان نیز در جریان مأموریت‌کاری آنها بوده‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy